recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fortryd køb af bærbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFortryd køb af bærbar?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Eiberg Eiberg skrev:

Så snart installationen er kørt, så er varen ikke i samme stand som ved modtagelse.
Jeg ville ikke tage den retur, hvis det var min forretning og kan da os sige vi ikke gør det hvor jeg arbejder.

Held og lykke med at overbevise Forbrugerklagenævnet om den specielle fortolkning af Forbrugeraftaleloven..

Ved ikke om det er en speciel fortolkning ... I det øjeblik Windows installationen er kørt og du har valgt sprog, oprettet bruger på computeren så er den ikke længere ny og kan ikke sælges som ny?
Ville du gerne som forbruger gerne modtage en computer hvor plumberingen er brudt og installationen er kørt? Selvom den er gendannet. Jeg ville da blive øv over at have betalt fuld pris for den.

Noget andet er os, at er installationen først kørt på dansk, så forbliver den dansk. Hvad så hvis forretningen tager PC'en retur og næste køber ønsker at køre installationen på engelsk?
Så skal den PC, der er taget retur, sendes tilbage til producenten for at blive fuldstændig gendannet med alle installationsfiler osv., og det er der ikke nogen butikker der er interesseret i at bruge tid på. Tid = penge.
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Så snart installationen er kørt, så er varen ikke i samme stand som ved modtagelse.
Jeg ville ikke tage den retur, hvis det var min forretning og kan da os sige vi ikke gør det hvor jeg arbejder.

Held og lykke med at overbevise Forbrugerklagenævnet om den specielle fortolkning af Forbrugeraftaleloven..

Ved ikke om det er en speciel fortolkning ... I det øjeblik Windows installationen er kørt og du har valgt sprog, oprettet bruger på computeren så er den ikke længere ny og kan ikke sælges som ny?
Ville du gerne som forbruger gerne modtage en computer hvor plumberingen er brudt og installationen er kørt? Selvom den er gendannet. Jeg ville da blive øv over at have betalt fuld pris for den.

Noget andet er os, at er installationen først kørt på dansk, så forbliver den dansk. Hvad så hvis forretningen tager PC'en retur og næste køber ønsker at køre installationen på engelsk?
Så skal den PC, der er taget retur, sendes tilbage til producenten for at blive fuldstændig gendannet med alle installationsfiler osv., og det er der ikke nogen butikker der er interesseret i at bruge tid på. Tid = penge.

Det er IKKE et spørgsmål om hvad butikkerne ønsker at bruge tid/penge på.

Der er en helt klar lovgivning på dette område, og så må man overholde denne lovgivning eller lade være med at sælge bærvare pc'er.

Der har været sager på personer der har sendt printer retur der har været brugt og hvor butikken har måtte betale hele beløbet retur, selvom patronerne havde været brugt.

Når man modtager en varer (der er solgt ved fjernsalg), så har man lov til at teste den af. Hvis man ikke er tilfreds kan den returneres. Der er lige nogle undtagelser, for at komme snyd til livs (plomeret film, musik CD og progarmmer/spil), da disse ellers nemt ville kunne kopieres inden de blev returneret.

Redigeret af PerW - 28-Januar-2009 kl. 13:40
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 13:16

Ville du gerne som forbruger gerne modtage en computer hvor plumberingen er brudt og installationen er kørt?

Det argument hører man tit fra personer, der ikke har sat sig ind i tingene.

Loven siger intet om, at varen skal kunne videresælges som ny. Hvis den første køber har returneret varen i den stand, som loven kræver, og denne stand ikke er god nok til at sælge varen som ny, må sælger naturligvis lade være med at sælge den som en ny vare.

Det er en lovbestemt risiko, som sælger må bære, hvis han ønsker at drive fjernhandel.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu