JesperLund skrev:
Eiberg skrev:
Så snart installationen er kørt, så er varen ikke i samme stand som ved modtagelse. Jeg ville ikke tage den retur, hvis det var min forretning og kan da os sige vi ikke gør det hvor jeg arbejder.
|
Held og lykke med at overbevise Forbrugerklagenævnet om den specielle fortolkning af Forbrugeraftaleloven..![](smileys/smiley2.gif)
|
Ved ikke om det er en speciel fortolkning ... I det øjeblik Windows installationen er kørt og du har valgt sprog, oprettet bruger på computeren så er den ikke længere ny og kan ikke sælges som ny?
Ville du gerne som forbruger gerne modtage en computer hvor plumberingen er brudt og installationen er kørt? Selvom den er gendannet. Jeg ville da blive øv over at have betalt fuld pris for den.
Noget andet er os, at er installationen først kørt på dansk, så forbliver den dansk. Hvad så hvis forretningen tager PC'en retur og næste køber ønsker at køre installationen på engelsk?
Så skal den PC, der er taget retur, sendes tilbage til producenten for at blive fuldstændig gendannet med alle installationsfiler osv., og det er der ikke nogen butikker der er interesseret i at bruge tid på. Tid = penge.