|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||
Det er jo netop det som er hele problematikken her. At der stortset er kopi beskyttelse på alt digitalt materiale (dog primært film, men det er såvidt jeg ved også på vej på musik). Og det skulle også komme i form af HDCP via distribution af digital TV. Lars har også en tråd her i området omkring kopibeskyttelse af digitale Tv udsendelser. (Top tråd her i området). Så er det jo netop praktiseret. (At det så ikke virkede det er en helt anden sag, men for mig at se bare et spørgsmål om tid).
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at den der med egen hustand, den stammer tilbage fra dengang vi havde video og bånd optagere, hvor det netop var tilladt at optage til eget forbrug (og dermed egen husstand). Macrovision kom såvidt jeg husker i forbindelse med digitale båndoptagere, og blev overført til video efterfølgende. Og deraf kom det sig, at man ikke må bryde en kopisikring for at skabe en kopi. Eller rettere, man kunne lave en kopi af originalen, men ikke kopiere kopien. Hmm, nu er jeg slet ikke sikker på, om det var macrovision
Dvs. den type boks som vi i "gamle dage" brugte til at omgå macrovision med, den vil stadigvæk være fuld lovlig?
Kunne aldrig drømme om at spille golf med ham. Bryder mig ikke om APG. Men det er en anden sag Om 10 år når altid kører via digital HDTV, så gælder det om at være til stede, når tv sender det vi vil se. Eller alternativ, vi sørger for at de sender det vi vil se, når vi er til stede. En mulighed for at optage kan vi glemme alt om. (Fordelen er, at det giver væsentlig mere plads på harddisken. Bagdelen er, at hvad skal pladsen så bruges til
|
|||||
![]() |
|||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||||
Ja, APG har jo adgang til at ransage dit hjem... Dit største problem er ikke lovgivningen (selvom om du principielt overtræder den), men at din metode næppe vil kunne anvendes på de fremtidige medier. Du "lukrerer" på at deCSS er udviklet, og at koden ikke er totalt forbudt (som i USA), fordi den er lovlig at bruge sålænge du bare afspiller (eksempelvis en software DVD afspiller på Linux, eller DVD afspilleren i VLC). Din metode vil ikke virke med AACS og hvis der virkelig kommer en effektiv lovgivning om DVB Broadcast Flags, vil du også have et problem. Du er afhængig af at kunne købe teknisk udstyr som FireDTV eller andet hardware, som understøtter dine formål. Hvis salget af den type hardware er forbudt, får du det svært. Det er meget nemmere at sagsøge 25 hardware producenter end 1 million enkeltindivider, som omgår loven ala dig. Her er f.eks. en temmelig omfattende liste med ting, som er blevet stopped i USA pga sagsanlæg |
|||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||||
![]() |
|||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||||
Bemærk: HDCP er alene en feature ved decoderboxen, f.eks. TDCs HD Selector. Man kunne sagtens forestille sig en alternativ DVB-C decoder box, hvor der ikke er HDCP på udgangssignalet. Det kunne f.eks. være en PC med et DVB-C kort og et grafikkort med DVI. Dvs. HDCP er noget, som bliver sat på det digitale udgangssignal, fordi decoder boxen vælger at gøre det (p.t. vælger TDCs box ikke at gøre det pga tekniske problemer). |
|||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||
APG har jeg ingen problemer med kommer rendende her. Det ville sgu nærmest være underholdende. Men det er mest deres metoder som jeg ikke bryder mig om, samt at jeg synes de retter deres skyts i den forkerte retning. De gør (eller gjorde) jo netop det, at de gik efter mening mand, fremfor at gå efter dem der virkelig distribuerer og er til skade for dem de vil forsvare. Jeg vil til enhver tid "lukrerer" på ting/software, som jeg mener gør livet nemmere for mig, samtidig med det ikke er til skade (heller ikke økonomisk) for andre. Hvis femtiden ser mørk ud på den led, så vil jeg tro at det blot betyder langt færre film/musik vil blive indkøbt her. Og så er det jo spørgsmålet hvem der i virkeligheden taber på det. Hvis HDCP er så nemt at omgå som du skriver, så forstår jeg slet ikke meningen. Man kan jo reelt sætte det på hdmi kablet mellem selectoren/settop boksen eller andet og inden sin optager så?
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Du misforstår (tror jeg). Jeg har ikke sagt at du kan bryde HDCP beskyttelsen ved at køre HDMI gennem en "dims" (ala en Macrovision fjerner i den analoge verden). Jeg har sagt, at du kan erstatte en DVB-C dekoder med HDCP med en ditto uden HDCP, f.eks. en selv-byg HTPC med DVB-C kort. |
|||||
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |