MortenP skrev:
Jeg har med mit Samsung LE-40R71 fået LANGT bedre DVD billede end med mit gamle CRT tv.
Jeg kan fornemme at Naira er "anti LCD mand" og et plasma er da heller ikke at kimse af, men de nyere LCD'ere giver et virkelig godt DVD billede.. specielt hvis man tilslutter med HDMI, Component eller et godt scart kabel.
Selv til TV står mit super godt, men det er med LCD mget afhængigt af et godt signal.
-MortenP
|
Så må det godt nok være et gammelt Prosonic CRT tv du har haft før. Jeg har haft samme LCD som du har haft, men det røg tilbage igen pga jeg var meget utilfreds med det.
Jeg kan ikke forstå at du kan være så tilfreds med et tv som stort set ikke kan vise sorte farver. Prøv og dæmp lyset i din stue om aften, og sæt en film på med mørke scener. Så kommer dit LCD aldrig i nærheden af et godt CRT/Plasma når det gælder sorte farver. De er mere blågrå på dit. Ydermere er især R serien meget dårlig til at gengive de sorte nuacer, hvilket giver et grumset billed i mørke scener.
Ydermere syntes jeg at Samsung LCD'en var stort set umuligt at indstille ordeligt, så farverne stod godt på alle programkilder.
Det kan nok diskuteres til jul det her, men fakta er nok at det ikke er os forbruger der har bestemt at det var LCD der skulle løbe af med sejeren i kampen om fladskærme, men det er producenterne. Nok fordi det er nemmere og billigere at producere LCD end Plasma.
Er jeg virkelig en af de få mennesker der synes at Samsung R7 serie er utrolig dårligt?
Mvh Dan