|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
niconul ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 08-November-2006 kl. 13:53 |
|
Jeg har lige købt iceage 2 på dvd, og der står at man skal have DTS for at kunne afspille engelsk lyd... Hvad skal det betyde?? Jeg har en 5.1 udgang bagpå min harddiskoptager, men hvordan skal det forbindes og er det derfor jeg mangler lyd eller er der en anden årsag? Nicolaj |
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
Det betyder, at enten DVD-afspilleren eller surround-forstærkeren skal være forsynet med en særlig dekoder til DTS-lyd, for at man kan høre lydsporet. DTS og Dolby Digital er nemlig to vidt forskellige standarder. Redigeret af musicus - 08-November-2006 kl. 14:28 |
||
![]() |
||
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
|
Som de skrev i avisen.. "DTS er et nyt lydsystem"..
![]() Men som Musicus skriver. du SKAL have en DTS dekoder. enten indbygget i DVD afspilleren eller via en surround receiver/forstærker.. Jeg har det i min receiver, men har også haft afspillere tidligere som havde dekoder indbygget til det. DTS lyden er forøvrigt min klare favorit fremfor Dolbydigital, men det er vist et religions spørgsmål :-) Men det er nu "modigt" at Ice age producenten kun smider den ud med DTS signal. Det er trods alt nok de færreste børneafspillere der har dekoder indbygget.. og det ER jo dem filmen vel primært henvender sig til.. (og så os andre der er barnligt anlagt ![]() MortenP |
||
![]() |
||
MAMs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|
Jeg havde engang en Sony DVD afspiller som ikke havde DTS logoet. Det betød at jeg ikke fik DTS lyd selvom min forstærker understøttede det DTS er mindre komprimeret end Dolby Digital så helt religiøst er det vel ikke. Hvilken harddisk optager har du niconul ?
|
||
Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES Sony BDP-S550 Philips 5330H |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Nej, for de vælger lydsporet med dansk tale - og det ligger i DD5.1 /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Så vidt jeg husker DVD Video specifikationen, må man ikke udgive en DVD hvor der kun er DTS lydspor.
|
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Der er vist ingen svar til dig hvordan du skal forbinde din harddiskoptager endnu. Forudsat at du har en reciever med digitalindgang, skal du forbinde den med et digital lydkabel. Optisk eller coaxial. Hilsen Ole |
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
Jfr. denne tråd fra www.laserdisken.com erkender SF Film, at det nok ikke var særlig smart at udsende filmen i en version, hvor det originale engelske lydspor kun findes i DTS. De tilbyder derfor gratis at ombytte selve disken til et nyt eksemplar med engelsk lydspor i DD 5.1: http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=115340675228 0138 Redigeret af musicus - 08-November-2006 kl. 23:08 |
||
![]() |
||
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1048 |
![]() |
|
Det var en fejl at det engelske lydspor kun var i DTS. Man valgte (pga omkostninger) ikke at trække den nuværende produktion tilbage, men at ombytte discen til de folk der klagede. |
||
![]() |
||
kasperkopping ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|
Jeg ved nu ikke om DTS eller Dolby Digital er en religions-krig værdig for at besvare Morten P´s indlæg - er det ikke et faktum, at DTS ER bedre. Noget med detaljerne i lyden, der er mere opdelt (ved ikke, hva det hedder på fagsprog)... |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det er heller ikke tilfældet. Men original-lyden ligger kun som DTS. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |