|
Trække kabel udenfor |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-November-2019 kl. 19:51 |
Jeg skal til at trække kabel udenfor langs en fuge, det er vel en 10-15 meter. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg trækker det i et rør eller ej. Bør jeg købe et kabel der er beregnet til at være udendørs, eller er de almindelige fine nok?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken type kabel.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Cat6.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg har et alm på 20 meter trukket udenfor på 6 år. Tildels blottet for vind og vejr og største delen er gravet 10cm ned lang husmuren
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 212 |
jeg har købet udendørskabel, men om et almindeligt holder kan godt være, men prisforskellen er ikke så stor så der er grund til at tage chancen med et almindeligt.
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Hvis det skal graves ned vil jeg helt sikkert gøre det i et tomrør. Dels så er det nemmere at udskifte hvis behovet opstår og det ligger også ekstra skærmet fra vind, vejr og muldvarpe :-)
|
|
![]() |
|
JSG ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2019 Sted: Fjerritslev Status: Offline Point: 5 |
prøv at tænk på alle de paraboler der hænger rundt omkring, med alm antenne kabel.
Det er straks værre hvis det alm hvide kommer i kontakt med jord, det kan det ikke holde til i længden
|
|
![]() |
|
Det skal ikke graves ned og kommer ikke i kontakt med jord. Det kommer til at blive trukket i en fuge ca. 3 meter over jorden. Der er bestilt almindelig Cat6 kabel, tak for hjælpen :)
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Du skal have et udendørskabel som har UV bestandig ydre kappe ellers smuldre kappen det efter et par år i solen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |