|
1 opkobling - 2 wifi´s |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har bredbånd fra YouSee
Her har jeg tilsluttet min gamle airport express (YouSee router er sat til Brigde mode) Til den er der 2 kablede forbindelser, en til mit eget netværk og en til den anden del af huset (anden familie). Begge netværk er Google Wifi, og er dermed adskilt fundstændigt. Dvs at hver google netværk er sat op med NAT Selvom det måske virker overkill med 4 routere, fungerer det perfekt, og nabo familien har fuld kontrol over deres eget wifi, og kan ikke se vores Fordelen er at det ikke kræver særligt meget netværks kendskab, eneste semi tekniske udfordring er at sætte brigde mode op Så slipper man også for at YouSee kører port scans osv på ens eget netværk (og det gør de) |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1433 |
Klart det ikke fungerer ordentligt, når routeren oveni skal fungere som Access point. Havde nu stået som alm. router, ville det fungere.
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Korrekt at det fungerer når den konfigureres til at fungere som router fremfor som access punkt. Men det er alligevel relevant at bringe op i denne situation hvor 2 familier skal dele et hus. Det kunne jo være huset var så stort, at der skulle flere access punkter til for at dække ordenligt og så vil ASUS gæste netværk ganske enkelt komme til kort. Derudover er det overhovedet ikke "klart" at sådan en funktionen ikke ville fungere. For det første kunne jeg ikke finde det beskrevet i manualen eller GUI'et og andre producenter kan sagtens finde ud af at implementere et gæste netværk der fungerer på tværs af flere access punkter. Redigeret af hedberg - 25-Juni-2019 kl. 13:29 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Tak for input - men kan eks Sonos ikke oprettes som flere systemer, så jeg kan have mit eget Sonos system og svigermekanikken har deres eget?
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1433 |
Som allerede firklaret - jo!
Et system på det alm. netværk, og et andet system på gæstenetværket.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |