|
Bredbaand Nord, Motorola VIP1963 og D-Link DIR655 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
mhv_omjk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2010 Sted: Odsherred, DK Status: Offline Point: 159 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
- Det i skal gøre hvis i har en NAT-router før jeres TV-bokse er at sætte internet-delen fra Fiber-modemet i WAN-indgangen på Routeren og IP-TV signalet skal i køre i en af Lan-portene på Routeren da man så bypasser DHCP-delen i Routeren med sit IP-TV signal, og nærmest bruger den som en Switch.
Redigeret af mhv_omjk - 10-November-2010 kl. 15:40 |
||
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Nej, du bypasser ikke DHCP delen i routeren ved denne opsætning. Og hvorfor skulle man dog også det? IPTV boksen skal jo have tildelt en IP adresse, og det kan den jo kun få fra DHCP serveren i routeren. IPTV signalet er en multicast protocol som bliver båret fra wan siden af routeren til lan siden med en funktion der hedder multicast forwarding eller multicast proxy, og det har ikke noget med DHCP at gøre. Hvis man vil bruge en anden router skal man sørge for at den supporterer multicast.(Det er langt fra alle routere der gør det.) DIR655 gør.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
mhv_omjk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2010 Sted: Odsherred, DK Status: Offline Point: 159 |
|
- Ja den funktion har en Jensen Airlink Long Range ihvertfald ikke for der bliver jeg nød til at Switche et IP-TV signal igennem.
|
||
|
||
![]() |
||
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
|
Mon ikke det er fordi du køre i et L2 netværk, og ikke i et L3 netværk som Bredbånd nord køre med. :) |
||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
||
![]() |
||
|
- Nu skal jeg også lige være med angående L2 og L3, L2 er det 100 Mbit og L3 1000 Mbit? - eller noget helt tredje?
|
||
|
||
![]() |
||
binderup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 262 |
|
det er noget helt andet: http://da.wikipedia.org/wiki/OSI-model
de forskellige lag dækker over hvordan man definerer "Internettet" bemærk venligst anførselstegnene :-)
|
||
![]() |
||
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
|
det er godt vi har wiki :) Hun er altid trofast :) |
||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
||
![]() |
||
|
- Nu er det bare det at det blev jeg ikke så forfærdelig meget klogere af, er ikke nørdet nok formoder jeg, er det over UpnP port-mappingen man skal eller er det noget specielt jeg skal oprette i Port-forwardingen i DHCP-serveren?
|
||
|
||
![]() |
||
|
- Nu har jeg kigget på det et par gange og er måske ved at fatte lidt, håber jeg, det er IPX-kontrollen i min router (hvis et sådan afsnit findes på Jensen Airlink WPR 7954 Long Range) jeg skal have fat i og så er det afhængigt om routeren acceptere en IPX-stream er det sådan noget vi er inde i?
Redigeret af mhv_omjk - 11-November-2010 kl. 13:50 |
||
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
IPX er en protocol som bliver brugt til Novells netværksserver, og har ikke noget med IPTV at gøre. Igen - Wikipedia er din ven: http://en.wikipedia.org/wiki/Internetwork_Packet_Exchange
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
BlackChart ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 35 |
|
Kom det her nogensinde til at virke?
Jeg sidder med et lignende problem på Østjysk-Energi's fibernet, Motorola VIP1963 og egen router... Den hænger simpelthen ved punktet "Starter portal"
|
||
Mvh. Morten Trab
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |