recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 46X2000 i Fona
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 46X2000 i Fona

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 46X2000 i Fona
    Sendt: 17-Juli-2006 kl. 10:28
Var inde for at se på det nye Sony 46X2000 i Fona.

Jeg bad expedienten sætte demo program på, da det analoge signal med Tour de France gave et skrækkeligt billede. Det var den gode gamle demo med pigen og hunden samt primært still-billeder af bygninger, bjerge, blomster osv. , kun en enkelt meget kort panorering ved en skov, hvor den opmærksomme kan se at billedet hakker og skoven "vælter".

Det var lidt af en skuffelse at det seneste nye fra Sony også er for langsomt. Ved boot kan man se de kører Linux, så forstår man bedre hvorfor dette TV er for langsomt.

Det nye full HDTV fra Sony har dobbelt så mange pixels at opdatere som de gamle 1M pixel HD TV. Det stiller extra krav til processoren som teoretisk bør være 2 x hurtigere + hastighed for at tilpasse til 1080. Det lader til at det nye X2000 ikke er blevet udstyret med den rigtige processor eller anvender den gamle. Det at man bruger Linux istedet for et kompakt RTOS kan også være en del af forklaringen på hvorfor Sony TV ikke kan følge med.

Al det marketing gejl med  "Live Colour Creation og BRAVIA® ENGINE" hjælper ikke meget når processoren er for langsom og billedet hakker i det ved panoreringer.

Philips er fortsat længere fremme efter min mening.

Når Sony engang udskifter det nuværernde demo program med still-billeder og begrænset bevægelse i billedet, til demo med panoreringer og masser af bevægelse i billedet er det tid til at se på Sony LCD TV

Sony X2000:

Anbefales til:
- Erstatning af lysbillede fremviser
- Foto show fra dit camera
- Pause billede på væggen

Kan også bruges til:
- DVB-T TV programmer med begrænset bevægelse; TV-avisen, Hammerslag etc.

Ikke egnet til:
- Analog antennesignal
- Spil
- Film og sport

Pris:
Ca. 48.850,00 inkl. moms

Redigeret af ticker - 17-Juli-2006 kl. 14:05
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 10:32
Hvilken Fona snakker vi om ?
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvilken Fona snakker vi om ?

Strøjet i KBH
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 12:53
Glimrende derinde kan man jo direkte sammenligne med 9831D.
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Glimrende derinde kan man jo direkte sammenligne med 9831D.

Sjovt nok stod der et Philips 9831D ved indgangen med VM fodbold - ingen problemer ved panoreringer. Egentlig ret smart med det baggrundslys.

Testen fra dinside.no sidste år hvor Philips PF9830 blev sammenlignet med Sony KLV-V32 husker jeg stadig, Philipsen panorerer uden problemer hvor Sony hakker i det.
Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 13:55

Jeg har rent faktisk dristet mig til at købe en 46X2000. Har ikke kunnet finde et sted i Århus, hvor de har den, men ud fra, hvad brugerne på AVForums har berettet, så er der ingen hakker eller skygger på TV'et, når det viser HD.

Der HAR været snak om fejl i billedet men det har vist sig hver gang, at billed-kilden var årsagen.

Må alligevel indrømme, at jeg er spændt på, hvad det er for et dyr, jeg får - når det kommer.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Jeg har rent faktisk dristet mig til at købe en 46X2000. Har ikke kunnet finde et sted i Århus, hvor de har den, men ud fra, hvad brugerne på AVForums har berettet, så er der ingen hakker eller skygger på TV'et, når det viser HD.

Der HAR været snak om fejl i billedet men det har vist sig hver gang, at billed-kilden var årsagen.

Må alligevel indrømme, at jeg er spændt på, hvad det er for et dyr, jeg får - når det kommer.

Det bedste sted at teste et TV er hjemme i stuen, så vi glæder os til at læse din test.

Seneste Star Wars skulle være en god test mht bevægelser. Du skulle vel tilfældigvis ikke have et 100Hz CRT at sammenligne med ?
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 16:23

tror ikke du skal ligge så meget i en demodisc eller TV demonstration i Fona...

tjek hellere AV forum (som nogle anbefaler)... eller tag til et SonyCenter, hvor du kan stille mere kvalificeret spørgsmål, samt selv få lov til at pille ved indstillingerne.

Jeg har selv lillebroren til det nævnte fjernsyn (V40a10e), og ved hvordan det kan stå hvis kilden eller indstillingerne ikke er til det...

Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Det bedste sted at teste et TV er hjemme i stuen, så vi glæder os til at læse din test.

Seneste Star Wars skulle være en god test mht bevægelser. Du skulle vel tilfældigvis ikke have et 100Hz CRT at sammenligne med ?

Jo, jeg har fatisk et Loewe Xelos 32", så Sony'en får virkelig kam til håret på SD billedkvaliteten. Er selv spændt på, om Sony'en overhovedet kan nå den til sokkeholderne... hvad jeg dog håber på, og helst lidt mere

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu