recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR 1 i nyt format?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR 1 i nyt format?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Kvaliteten af DR's analoge udsendelser er nu saa ringe, set paa Fladskærme at man endegyldigt bør anskaffe sig digitale modtagere. Eller TV med digitale tunere [om saa undertekst problemet kan loeses].

Har DR nogensinde sendt i Anamorfisk Widescreen? 

Er du sikker på at det kun er DR, hvor kvaliteten er blevet ringere?

Vi har for nyligt i vores boligforening fået TDC Kabel-TV tilsluttet vores topmoderne antenneinstallation, og i forhold til vores sure gamle Stofa sløjfeanlæg, hvor der ofte var billedforstyrrelser, er TDC's billedkvalitet på de analoge kanaler markant ringere.

Billederne er let uskarpe og der mangler i den grad dynamik. Det virker på mig som om der bliver komprimreret mere hårdt hos TDC, og det er generelt på alle kanaler. Jeg har måtte øge kontrast og sænke lys en hel del, bare for at få billederne til at ligne signalet jeg har fra mine andre signalkilder, hvilket ikke har været et problem før. Mit TV har godt nok separate settings for hver indgang, men før lå billedindstillingerne meget tæt op af hinanden.

Nu kunne man mistænke vores nye installation, men det er ikke tilfældet, da det gamle Stofasignal var forbundet til den nye kabling samtidig med de gamle udtag, og her var der ingen forskel i biledkvaliteten. Der er ydermere stadigvæk signal fra Stofa på den gamle kabling, så det er ret enkelt at konstatere forskellen.

Det er i mine øjne så grelt, at jeg ikke længere gider bruge min anden recorder til at optage fra de analoge kanaler, og overvejer at anskaffe endnu en Selector til formålet, da jeg samler på TV-serier, og tit har brug for to recordere.

Det som undrer mig en del er, at hos en kammerat som også har TDC Kabel-TV, er der ikke ret meget forskel på analog og Selector, og hans analoge signaler er markant bedre, hvilket jeg har konstateret med optagelser fra hans recorder, som er mage til min.

Så er spørgsmålet: Er det tænkeligt at der noget i vores installation som ødelægger billederne, eventuelt nogle lokale filtre undervejs i kablingen, som strækker sig over flere hundrede meter?

Min Selector siger at signalstyrken er mellem 250-350, og jeg har ingen udfald på Selectoren. Der er da heller ingen skygger eller andet skrammel på de analoge billeder, men de ser altså ikke ret godt ud.

Hans

Mvh Hans
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu