bibihest skrev:
Dog vil jeg foretrække at bruge alle 4 huller. Tror ikke helt det er gennemtænkt når nogen mener at det ikke gør nogen forskel. |
Hvis jeg skulle lave noget tilsvarende ville jeg nok også bruge alle 4 huller, fordi en belastning på 20 kg i én skrue ind i væggen eller pr. bolt ind i fjernsynet, synes jeg lyder af meget - og hvis bæreevnen rent faktisk er 24 kg i væggen, så synes jeg også det er lige tæt nok på. Nu er jeg jo også ingeniør og vi er jo lidt forsigtige - husene skal jo helst ikke falde ned over folk - men alligevel.
Alternativt skulle beslaget fastgøres med 4 skruer i stedet for kun 2 - hvis man tør stole på bæreevnen i selve fjernsynet, hvor boltene sættes i.
Min aller-første tanke mht. dengang jeg overvejede at hænge fjernsyn op på væggen, var at bore limankre ind i væggen - altså f.eks. M8 gevindstang, der limes ind i væggen (men hvordan skulle man så nogen sinde få gevindstængerne ud igen....
). Men man kunne så nok finde et mekanisk anker, der kan afmonteres istedet for et limanker.