recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitale problemer med AN-TV/Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitale problemer med AN-TV/Stofa

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af ThePatriot ThePatriot skrev:

Hver gang jeg har haft slukket for mit fjernsyn... så er nogle af de digitale kanaler glemt. ... Stofa påstår, at det er mit fjernsyn den er gal med...
Hvad får dig til at sige det er Stofa og ikke dit tv der har en fejl?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
ThePatriot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 14:01
Før Stofa pludselig gav os Pakke 1, havde vi aldrig nogen problemer.. Måske var jeg lige hurtigt nok ude med riven, men det skyldes frustrationer over at bøvle med Stofa, der absolut ikke holder, hvad de lover ;-)
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 15:40
Dvs. dengang du kørte analogt, havde dit tv ingen problemer med det digitale signal? Nu skælder du så Stofa ud, fordi de gratis sender din tv-pakke digitalt... Hmmm Confused 
Jeg er sgu glad for at jeg ikke arbejder for Stofa - de skal lægge ryg til meget... Wink
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
ThePatriot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 12:52
Klap nu lige hesten! Og lad venligst være med at opdigte noget, jeg slet ikke har skrevet.

Da jeg flyttede ind 1. november havde jeg både analog og digital signal. Jeg kunne se pakke 2 digitalt uden problemer.

D. 2. november - første kontakt
Jeg går jeg ned i Stofa-butikken og siger, at vi fortsat vil have pakke 2 (ellers blev vi på et tidspunkt rykket ned til pakke 1 automatisk!).

D. 12. december
Jeg modtager et brev fra AN-TV/Stofa med valgkort og krav om, at vi skal ønske en kanalpakke, ellers vil vi automatisk blive nedgraderet til pakke 1.

D. 16. december - anden kontakt
Jeg tager brevet med ned i Stofa-butikken, forklarer at vi allerede har ønsket pakke 2, og det kan de sørme godt se i deres system. Jeg afleverer alligevel valgkortet, mens jeg bliver forsikret, at det er i orden.

D. 12. januar
Der er ingen kanaler på TV'et. Efter en søgning finder vi dog pakke 1-kanalerne (både analog og digitalt). Jeg mister dog 171 MHz-kanalerne, hvis jeg har slukket mit fjernsyn over længere tid, men tænker ikke videre over det på daværende tidspunkt. Så på det her tidspunkt har vi altså ønsket pakke 2 over to omgange, men er stadig blevet degraderet til pakke 1.

13. januar - tredje kontakt
Jeg besøger Stofa-butikken igen.. Denne gang for at fortælle, at vi har altså har ønsket pakke 2 i to omgange, men at vi nu kun kan se pakke 1. Der står stadig pakke 2 i deres system, jeg giver mit mobilnummer og de lover at en teknikker vil ringe til mig indenfor 2 dage.

22. januar
Jeg har på dette tidspunkt - 9 dage efter mit besøg - stadig ikke modtaget noget opkald fra Stofa eller en teknikker. Undervejs har jeg fastslået, at jeg mister at TV'et glemmer nogle af kanalerne over DVB-C, og at det er gældende for 171MHz. Jeg får at vide på et senere tidspunkt, at på denne dato, har der været en teknikker på besøg og foretaget en såkaldt "pakkeskifte". Jeg ligger selv syg i sengen, og har derfor ikke kontaktet Stofa i løbet af ugen d. 18. - 22.

25. januar - fjerde kontakt
Jeg besøger Stofa igen igen.. Fortæller at vi stadig har pakke 1 og at vi mister nogle af kanalerne. Jeg brokker mig lidt over, at jeg ikke er blevet kontaktet af en teknikker som lovet. De svarer, at der har været en teknikker ude om fredagen - altså d. 22, 7 dage efter den lovede tid. Jeg forklarer, at problemet ikke har ændret sig. Jeg får at vide, at jeg skal undersøge om det er mit TV, der er i stykker. Lettere irriteret forklarer jeg, at det tror jeg virkelig ikke, at det er (som sagt, Panasonic V10 købt i oktober måned). Jeg går dog hjem og sætter et andet TV til - som anbefalet, og finder ligeledes kun pakke 1 - kanalerne. Surprise, surprise..

Her ringer jeg så til Stofa kundeservice og forklarer endnu engang mit problem (jeg kan kun se pakke 1!). De vil sende en teknikker ud fredag d. 29. mellem 9-12.  Og hvis han ikke er kommet klokken 12, så skal jeg ringe til dem igen.


Det er så mine oplevelser med dem indtil videre. Som sagt, det kan være at jeg var lige hurtigt nok ude, med at give dem skylden for at mit TV ikke kan huske 171MHz-kanalerne. Måske kan V10'eren ikke huske fra to forskellige frekvenser - hvad ved jeg. Det er dog underligt, at der udelukkende står 171MHz for Pakke 1 på deres hjemmeside: http://www.an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm

Hvis jeg får pakke 2 i morgen, og TV'et kan huske kanalerne, så gider jeg ikke at tænke over det mere. Får jeg pakke 2, og glemmer TV'et stadig nogle af kanalerne, så må jeg tage den derfra, og finde ud af hvad der er galt. Får jeg ikke pakke 2 i morgen, så begynder jeg at blive vred.


Og for at skære det ud i pap til pdj1974:
Jeg ser og har altid set udelukkende digital TV. Det virkede før vi pludselig blev uretmæssig nedgraderet til Pakke 1.

Jeg er normalt en god og tålmodig kunde, men forløbet indtil videre er under alt kritik. Hvis du synes at ovenstående behandling er i orden - hvis DU vil lægge ryg til sådan en service og kundebehandling  (eller mangel på samme) - så er du sgu et fjols rent ud sagt Wink


Redigeret af ThePatriot - 28-Januar-2010 kl. 12:54
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 13:09
Problemet er kort fortalt at man i AN-TV har valgt sådan en lokumløsning - med at have to digitale "områder" i kabelnettet. Hvis AN-TV havde styr på teknikken havde de flyttet om i deres antennenet og lagt alt det digitale ned i pakke 1 istedet for den møg løsning de kører med lige pt.

Det ændre dog ikke på det er dårlig kundeservice du har oplevet der.

Jeg er ret sikker på når du er blevet skiftet til pakke  2 og laver en kanalsøgning sådan her:
Frekvens: 346 Mhz
Symbolrate: 6900
QAM: 64 
NetværksID: 0 

Så skal det nok virke - krydsede fingre.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
maclith Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af ThePatriot ThePatriot skrev:

Klap nu lige hesten! Og lad venligst være med at opdigte noget, jeg slet ikke har skrevet.

Da jeg flyttede ind 1. november havde jeg både analog og digital signal. Jeg kunne se pakke 2 digitalt uden problemer.

D. 2. november - første kontakt
Jeg går jeg ned i Stofa-butikken og siger, at vi fortsat vil have pakke 2 (ellers blev vi på et tidspunkt rykket ned til pakke 1 automatisk!).

D. 12. december
Jeg modtager et brev fra AN-TV/Stofa med valgkort og krav om, at vi skal ønske en kanalpakke, ellers vil vi automatisk blive nedgraderet til pakke 1.

D. 16. december - anden kontakt
Jeg tager brevet med ned i Stofa-butikken, forklarer at vi allerede har ønsket pakke 2, og det kan de sørme godt se i deres system. Jeg afleverer alligevel valgkortet, mens jeg bliver forsikret, at det er i orden.

D. 12. januar
Der er ingen kanaler på TV'et. Efter en søgning finder vi dog pakke 1-kanalerne (både analog og digitalt). Jeg mister dog 171 MHz-kanalerne, hvis jeg har slukket mit fjernsyn over længere tid, men tænker ikke videre over det på daværende tidspunkt. Så på det her tidspunkt har vi altså ønsket pakke 2 over to omgange, men er stadig blevet degraderet til pakke 1.

13. januar - tredje kontakt
Jeg besøger Stofa-butikken igen.. Denne gang for at fortælle, at vi har altså har ønsket pakke 2 i to omgange, men at vi nu kun kan se pakke 1. Der står stadig pakke 2 i deres system, jeg giver mit mobilnummer og de lover at en teknikker vil ringe til mig indenfor 2 dage.

22. januar
Jeg har på dette tidspunkt - 9 dage efter mit besøg - stadig ikke modtaget noget opkald fra Stofa eller en teknikker. Undervejs har jeg fastslået, at jeg mister at TV'et glemmer nogle af kanalerne over DVB-C, og at det er gældende for 171MHz. Jeg får at vide på et senere tidspunkt, at på denne dato, har der været en teknikker på besøg og foretaget en såkaldt "pakkeskifte". Jeg ligger selv syg i sengen, og har derfor ikke kontaktet Stofa i løbet af ugen d. 18. - 22.

25. januar - fjerde kontakt
Jeg besøger Stofa igen igen.. Fortæller at vi stadig har pakke 1 og at vi mister nogle af kanalerne. Jeg brokker mig lidt over, at jeg ikke er blevet kontaktet af en teknikker som lovet. De svarer, at der har været en teknikker ude om fredagen - altså d. 22, 7 dage efter den lovede tid. Jeg forklarer, at problemet ikke har ændret sig. Jeg får at vide, at jeg skal undersøge om det er mit TV, der er i stykker. Lettere irriteret forklarer jeg, at det tror jeg virkelig ikke, at det er (som sagt, Panasonic V10 købt i oktober måned). Jeg går dog hjem og sætter et andet TV til - som anbefalet, og finder ligeledes kun pakke 1 - kanalerne. Surprise, surprise..

Her ringer jeg så til Stofa kundeservice og forklarer endnu engang mit problem (jeg kan kun se pakke 1!). De vil sende en teknikker ud fredag d. 29. mellem 9-12.  Og hvis han ikke er kommet klokken 12, så skal jeg ringe til dem igen.


Det er så mine oplevelser med dem indtil videre. Som sagt, det kan være at jeg var lige hurtigt nok ude, med at give dem skylden for at mit TV ikke kan huske 171MHz-kanalerne. Måske kan V10'eren ikke huske fra to forskellige frekvenser - hvad ved jeg. Det er dog underligt, at der udelukkende står 171MHz for Pakke 1 på deres hjemmeside: http://www.an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm

Hvis jeg får pakke 2 i morgen, og TV'et kan huske kanalerne, så gider jeg ikke at tænke over det mere. Får jeg pakke 2, og glemmer TV'et stadig nogle af kanalerne, så må jeg tage den derfra, og finde ud af hvad der er galt. Får jeg ikke pakke 2 i morgen, så begynder jeg at blive vred.


Og for at skære det ud i pap til pdj1974:
Jeg ser og har altid set udelukkende digital TV. Det virkede før vi pludselig blev uretmæssig nedgraderet til Pakke 1.

Jeg er normalt en god og tålmodig kunde, men forløbet indtil videre er under alt kritik. Hvis du synes at ovenstående behandling er i orden - hvis DU vil lægge ryg til sådan en service og kundebehandling  (eller mangel på samme) - så er du sgu et fjols rent ud sagt Wink


Jeg kan kun tilslutte mig dette. Kæmper selv en kamp med Stofa. Har pakke 1 og kan kun se 11 kanaler ud af 15. Kunne se alle da jeg havde pakke 3. Dem jeg har mistet nu er 24Nordjyske, Aalborg +, (DR HD denne forsvandt efter at jeg pludselig kunne se TV3)... og (infokanalen denne sendes så ikke digitalt). i kan se mere her... http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75987&title=antv-stofa-vs-sony-support

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg instiller QAM på mit Sony Bravia KDL-32V4500....
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 19:34
Det er fordi alle de digitale kanalerne ikke er flyttet ned i pakke 1 endnu - det mener jeg først sker den 1. april
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
maclith Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er fordi alle de digitale kanalerne ikke er flyttet ned i pakke 1 endnu - det mener jeg først sker den 1. april


Det er muligvis svaret på dette. Men kan ikke få det oplyst ved Stofa... Har spurgt flere gange. De siger at alle kanalerne i pakke 1 ligger der. Det jeg ikke fatter er at alle de analoge kanaler ligger der, når jeg slår over på analogt på tv´et. Der kommer nu en teknikker ud og kikker på det.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er fordi alle de digitale kanalerne ikke er flyttet ned i pakke 1 endnu - det mener jeg først sker den 1. april


Det er muligvis svaret på dette. Men kan ikke få det oplyst ved Stofa... Har spurgt flere gange. De siger at alle kanalerne i pakke 1 ligger der. Det jeg ikke fatter er at alle de analoge kanaler ligger der, når jeg slår over på analogt på tv´et. Der kommer nu en teknikker ud og kikker på det.

De analoge og digitale kanaler har INTET med hinanden at gøre - desuden har Zulfo/Lars også svaret dig på dit andet indlæg - det er generelt en uskik at poste i flere forums ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
maclith Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er fordi alle de digitale kanalerne ikke er flyttet ned i pakke 1 endnu - det mener jeg først sker den 1. april


Det er muligvis svaret på dette. Men kan ikke få det oplyst ved Stofa... Har spurgt flere gange. De siger at alle kanalerne i pakke 1 ligger der. Det jeg ikke fatter er at alle de analoge kanaler ligger der, når jeg slår over på analogt på tv´et. Der kommer nu en teknikker ud og kikker på det.

De analoge og digitale kanaler har INTET med hinanden at gøre - desuden har Zulfo/Lars også svaret dig på dit andet indlæg - det er generelt en uskik at poste i flere forums ;)


Dette beklager jeg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu