|
Onkyo - surround > hvid støj!? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Marts-2016 kl. 14:07 |
Noget er kikset med lyden fra min surround-receiver - en Onkyo TX-NR626.
Jeg ser film enten fra en blu-ray afspiller eller en Boxee Box via surround-receiveren og pludselig er surround-lyd forsvundet og erstattes med "hvid støj" fra fjernsynet... Fra hhv. blu-ray afspiller og Boxee Box går der HDMI-kabler til Onkyo'en og derfra går der et HDMI-kabel videre til fjernsynet. Jeg har enten set video fra Boxee Box/blu-ray med eller uden surround-receiveren til at håndtere lyden. Enten var den i standby og forwardede signalet til fjernsynet eller også var den tændt og håndterede så lyden (surround) og fjernsynet blev mutet. Uanset om receiveren er tændt eller ej ender lyden hos fjernsynet som "hvid støj" i dets højttalere - på en eller anden måde er surround-receiveren stoppet med at forstå surround-signalet - hvad enten det kommer fra Boxee Box eller fra Yamaha blu-ray afspiller. Jeg har ikke umiddelbart rodet med noget som helst med anlægget og frygter lidt at receiveren kan være delvist brændt sammen eller noget i den retning... - men har også lidt svært ved at fejlsøge på det... Nogle forslag eller ideer til hvad jeg skal gøre for at få den surround-lyd igen? (Jeg kan godt sende et alm. "analog-højre-venstre" signal fra Boxee Box til fjernsyn og få det spillet normalt, men Boxee Box kan eks. ikke decode DTS til stereo og det ville jo også være fint at få surround-lyden igen. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tjah, en Onkyo der får problemer med lyden via HDMI, lyder som noget vi hat hørt før.
Find ud af om den er dækket af Onkyos udvidede garanti, ellers er det bare synd..... Klaus |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hmm... - det lyder ikke lovende - den er "sjovt" nok fra februar, 2014 og når jeg taster serienummeret på denne side får jeg meldingen "This Serial/Unit does not need this update."
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Ving af at du har hdmi problemer.
Hvad siger den så? Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
1. Skynd dig at kontakte din forhandler, og fortæl at fejlen har været der et par uger, men at du troede at det skyldtes TV'et eller andet. Du vil formentlig - med en serviceminded forhandler - kunne få den under garanti. 2. Hvad angav du som fejl, på ONKYO's supportside? Prøv evt. at krydse af i mere end ét felt - f.eks. periodisk fejl med lyd, periodisk fejl med netværk eller lign. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |