recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP - rids i sort panel på LG plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP - rids i sort panel på LG plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP - rids i sort panel på LG plasma
    Sendt: 01-August-2006 kl. 12:58

Hej

TV: LG42PC1R Plasma med sort panel rundt om skærmen

Da jeg støvede tv'et af i går, med den klud som fulgte med tv'et, opdagede jeg, at den trak en ganske fin ridse i det sorte panel. Ved ikke lige hvordan det skete - men det må have siddet et lille korn i kluden eller noget.

Selve ridsen er ikke dyb og man kan ikke mærke nogen overgang/krater i lakeringen. Men ridsen er derimod synlig i selve lakeringen. Den er nærmest mørkgrå.

Kan man på nogen måde fjerne disse ridser fra selve panelet? Umiddelbart syntes jeg, at de virker meget sårbare - og at der ikke skal meget til for at lave den mindste rids.

Findes der noget poleringsmiddel eller lignende?

HJÆLP :-(

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 13:23

Hej.

Start med at "nærlæse" din manual grundigt, for at se om der står nogen gode råd inden du forsøger dig med andet.

Men ellers, så er dit TV jo et af de nye Plasma'er, som er uden den sædvanlige Glasplade der ellers sidder på en Plama, for at beskytte selve panelet.

Men det materiale der så er brugt istedet for, må jo så være af en specialplast-type af en slags, for selve panelet er det jo ihvertfald nok ikke. Og så tror jeg godt at jeg turde bruge et produkt, der er udviklet til at fjerne mindre ridser på f.eks. Mobiltelefoner og Kameraer med.
Du skal selvfølgelig starte meget forsigtigt, i en af enderne af ridsen, for at se om det fjerner den.
Men jeg har ret gode erfaringer med dette produkt, der kan købes i mange Telebutikker el. "billigst" hos T. Hansen.dk
Jeg har endda med dette produkt fjernet en ridse i skærmen på min PDA, og der er faktisk intet at se.

Er det UDENFOR selve skærmen, at du lavede den ridse, så kan du sikkert meget nemt fjerne den med samme produkt.

Men det er vigtigt at du ryster tuben grundigt, inden du starter, og ellers følger vejledningen.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=732184603&n=28305797 7&pn=283058489

Redigeret af Pokerface - 01-August-2006 kl. 13:32
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 13:25

Var det ikke UDEN for skærmen,at du havde fået ridsen?

Jeg mener i det SORTE rundt om?

Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 15:06

Ja det er på den sorte ramme rundt om selve skærmen.

Snakkede med godpris.dk, hvor jeg har købt tv'et. De anbefalede også det produkt fra T-hansen, som kan fjerne ridser i f.eks. mobiltelefoner. Men jeg skulle lige forhøre mig om det også ville være virke på denne slags ridser - altså på selve rammen

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 19:54

Hej.

Okay, og er denne ramme af plast, hvad jeg tror den er, så virker det.
Jeg har fjernet en del ridser i plastic mange forskellige steder med dette produkt, og hver gang med fin succes.

Altså, hvis det er Hård-plast der er tale om, lissom skærmen på en mobiltelefon jo er.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu