|
Hjælp: SSD Windows |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dette er 100% korrekt. Faktisk er Microsoft så lempelig at man kan også slippe ud af kravet om det er bundet til det hardware det er købt med. Jeg har gjort det med en Windows 8 licens. Igen var det blot at genaktivere det via den automatiske telefonservice på den nye PC. Jeg syntes man gør noget det er meget simpelt til meget bøvlet i denne tråd. 1) Skriv licenskoden ned. 2) Skaf en Windows installations CD magen til den version man har på bærbaren. 3) Formatere bærbaren. 4) Installere Windows. 5) Genaktivere licensen via den automatiske telefonservice. Færdig uden de store dikkedar eller krumspring.
Redigeret af Silentbob - 05-Februar-2014 kl. 07:47 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jo, det har jeg også. Og hver gang må jeg erkende, at jeg ikke har godt nok udstyr, hvorefter jeg skifter, hvis jeg har behovet for det. Men har du omvendt aldrig prøvet at sige, "Jeg har lige købt ny..." og så kan det være op til flere dage siden? Min pointe, nu sagt på en anden måde - Talemåde!
Den tolkning må du fuldstændig selv stå for. At forsøge kaste den over på mig, det viser alt om, hvilken manglende evne, du åbenbart har til at LÆSE det der skrive. Jeg har, blot til din orientering, slet ikke på noget tidspunkt forholdt mig til trådstarteren. Men udelukkende din reaktion over for Claus, med din påstand om, at man ikke kan nå at fylde en 750GB harddisk, hvis man "lige har købt en ny...". Jeg påpegede, hvor hurtigt man KAN fylde en 750GB harddisk, hvis man VIL. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Helt enig. Dog behøver du ikke genaktivere via automatisk telefonservice, medmindre du har skiftet hardware. Hvad der næppe er tilfældet med en bærbar computer. Licenskoden er den der giver adgang til lige præcis den version, med det sprog, som licenskoden dækker over. Er det en OEM version, KAN der blive tale om at man skal genaktivere via telefon, såfremt man har skiftet hardware. Men da det er en bærbar, så er dette punkt næppe relevant. Jeg gentager: Licenskoden er den der giver adgang til lige præcis den version, med det sprog, som licenskoden dækker over. Om du får en kopi af DVDén fra din nabo eller døde onkel, det er ragende ligegyldigt. Det er licenskoden der afgør, om du kan bruge den. Og Microsoft er ligeglade, så længe ikke samme licenskode er aktiv, mere end licenskoden tillader. |
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Hver eneste gang jeg har formateret en PC/bærbar med en OEM har jeg skulle genaktivere den. På trods er jeg ikke har skiftet hardware. Det er lidt underligt. Men det virker for mig, så jeg er tilfreds:)
|
||
![]() |
||
|
Det er underligt, for jeg har aldrig skulle gøre det med windows 7. Jeg har prøvet at skulle genaktivere en OEM een gang (Vista), fordi jeg havde skiftet hele bundkortet ud.
Men lad os lige få på det rene. Den genaktivering jeg snakker om, det er den hvor man ringer/telefonere til Microsoft. Ikke selve den "knap" der findes i Windows, der hedder aktiver. |
||
![]() |
||
|
Det er netop den genaktivering hvor man ringer til Microsoft. Men nu du er så skråsikker, begynder jeg da at komme i tvivl ![]() Men her i weekenden formaterede jeg min svigermors PC, der var perinstalleret med windows 7. Efter formatering og geninstallering krævede den genaktivering via Microsoft telefonen. Men om jeg konsekvent har gjort det ved OEM gennistalleringer kommer jeg lidt i tvivl om nu. Jeg har gjort det så mange gange, at jeg ikke helt kan holde rede på det. Jeg må lige være opmærksom næste gang jeg gør det. Jeg vil dog heller ikke udelukke jeg muligvis gør noget forkert det så gør jeg er tvungen til en genaktivering.
|
||
![]() |
||
Glenn-Haderslev ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2013 Sted: Haderslev - DK Status: Offline Point: 275 |
|
Fik lavet mig en Kloning af min HDD 35GB til SSD 250GB tog kun 15min så nok af plads tilbage ;) bugte samsung data magician dejlig let, formatert HDD inden jeg brugte kloning for at ungå alt muligt lort bliver overført :). Er det en god ide og beholde sin HDD som backup hvis nu sin SSD skulle fejle?
Takker for hjælpen! Redigeret af Glenn-Haderslev - 06-Februar-2014 kl. 07:13 |
||
PS5
LG Oled C7 Tangent Prestige + Cambridge CXA80 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |