|
Internet via antennestik vs fiber? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21 timer 33 minutter siden kl. 23:03 |
Jeg skal muligvis flytte
Har fiber fra Telia nu, kan kun få internet via antennestik i den anden lejlighed Hvor stabilt er det i forhold til fiber?
Jeg behøver ikke lynhurtigt internet men det skal være stabilt, da jeg arbejder meget hjemmefra
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Redigeret af Jespus - 12 timer 59 minutter siden kl. 07:37 |
|
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
|
![]() |
|
Erik K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 290 |
Jeg har haft coax-internet fra Yousee i over 20 år og kan ikke mindes nogen udfald, bortset fra et enkelt tilfælde, hvor der var nedbrud på et par timer, fordi en entreprenør havde gravet et kabel over med en rendegraver.
Der har dog få gange været ganske korte afbrydelser pga reparationer, men de er alle blevet varslet ca. en halv dags tid før, så det har jeg kunnet tage højde for. |
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1113 |
Jeg tror at det drejer sig om hvor man bor. Her hvor jeg bor er vi i vores husstand lige skiftet til fiber for en uge siden, så ved endnu ikke hvor stabilt det er, men vores gamle kabel forbindelse var noget af en udfordring. Der har været så mange fejl igennem de seneste år, at beboere ligefrem blev uvenner på den lokale facebook gruppe, fordi at der hele tiden blev postet om at nu var nettet nede igen.
Frank
|
|
![]() |
|
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2248 |
De udfald, jeg har haft på YouSee internet via kabeltv-stikket, har været pga. routeren, som skulle skiftes. Det er nok også ved at være tid at gøre det igen. Pga. mange nulstillinger og / eller genstarter. Den er kun ca. et år gammel.
Eller, som det også sker - en skovl graver kablet over... ![]() Da jeg havde TV fra youSee, var der konstant udfald på TV-delen, pga. den "rygsæk", som skulle påmonteres stikdåsen. Det duede ganske simpelt ikke. Det hjalp, da jeg skiftede til at modtage TV fra stikket i soveværelset - meeen stadig ikke helt stabilt. Nu beholder jeg så blot TV på egen antenne - det virker bare. Bor i Aars.
Redigeret af mnielsen - 12 timer 41 minutter siden kl. 07:55 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
![]() |
|
mortenstryhn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 142 |
Samme oplevelse her - routeren, som TDC Net kræver at udbyderne bruger er for dårlig. Jeg skal genstarte den ofte og den skal også skiftes oftere end nødvendigt. Når man ved det, er det ikke det store problem. Da det, som skrevet, er en standard router (pga det også har modem indeni), er den samme alle bruger, så det hjælper ikke at skifte udbyder.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6259 |
Når de skriver "internet via antennestik", mener de så bredbånd?
Eller er det noget helt andet? Hastigheden er enten 1000/500 eller 300/300 Den hurtigere koster kun en flad tier mere
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5308 |
Hvem er "de" ??
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Udlejer
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |