recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man give sin PS3 fast "intern" ip adresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man give sin PS3 fast "intern" ip adresse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man give sin PS3 fast "intern" ip adresse
    Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:15
Min PS3 skifter ind i mellem intern IP adresse. Jeg har 2 PC yderligere som er på mit trådløse internet forbindelse. De skifter sådan lidt rundt mellem 10.0.0.2/3/4 problemet er at hver gang den skifter, skal jeg omkonfigurere mine prot forwards til de forskellige spil. Jeg tror det sker når routeren har været nede at vende. Så afhænger adressen af den rækekfølge de forkellige enheder efterfølgende logger på med.

Kan man låse adressen fast så PS3 altid er f.eks. 10.0.0.2. 
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Min PS3 skifter ind i mellem intern IP adresse. Jeg har 2 PC yderligere som er på mit trådløse internet forbindelse. De skifter sådan lidt rundt mellem 10.0.0.2/3/4 problemet er at hver gang den skifter, skal jeg omkonfigurere mine prot forwards til de forskellige spil. Jeg tror det sker når routeren har været nede at vende. Så afhænger adressen af den rækekfølge de forkellige enheder efterfølgende logger på med.

Kan man låse adressen fast så PS3 altid er f.eks. 10.0.0.2. 

Ja, du kan sætte en fast IP-adresse i konfigurationen på din PS3.
Det findes under "Netværk", og så mener jeg det er "Internet Indstillinger".

Alternativt kan du også i routeren definere at den altid skal give den samme IP-adresse til din PS3, angivet ved MAC-adressen.
Det kan de fleste routere i hvert fald.
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:57
Du har 2 mulighedder.:

1. Tildele ps3 en fast ip i din router (reservere via mac add)

2. Vælge manuel ip tildeling i netværksopsætningen på din ps3, altså slå dhcp fra.

Du kunne evt. skrive hvilken router du har også vil jeg da gerne hjælpe !!

Redigeret af Per Korshøj - 08-Marts-2010 kl. 14:58
Per Korshøj

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 15:17
Både mictand og Per har ret, MEN du skal være opmærksom på at hvis du sætter PS3'en til fast konfigureret IP adresse, skal den være i samme scope som din router normalt tildeler via DHCP - og du skal være opmærksom på at vælge en IP adresse som din router så ikke vil forsøge at tildele til de enheder der er sat til DHCP.

Du kan i routeren reservere en IP adresse, så den ikke tildeles via DHCP.

Jeg synes dog det bedste bud er at bede routeren om altid at tildele den samme IP til PS3'en ud fra dens MAC adresse. De fleste routere kan vide navnet på den enhed IP adresser er tildelt til, og så er det normalt rimelig simpelt i routerens Advanced options at tilmelde en MAC adresse til en bestemt IP adresse fra routeren...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg synes dog det bedste bud er at bede routeren om altid at tildele den samme IP til PS3'en ud fra dens MAC adresse. De fleste routere kan vide navnet på den enhed IP adresser er tildelt til, og så er det normalt rimelig simpelt i routerens Advanced options at tilmelde en MAC adresse til en bestemt IP adresse fra routeren...

Jeg tilmelder mig koret, som foreslår denne løsning.

Det er løsningen, som giver mindst chance for problemer, f.eks. at to enheder bilver tildelt samme IP adresse.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 15:35
 Det lyder som en god løsning. Så må jeg se om jeg kan finde ud af det med routeren.

Alternativt må jeg jo tildele begge PC samt PS3 en fast IP adresse. Men umiddelbart lyder det nemmere bare at rette det på routeren, så er det kun et sted jeg skal pille.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 17:16
Nu er der mange router hvor man ikke kan tildele fatse IPadresser. Så det er ikke altid det er muligt. På de fleste router kan du angive hvad start adressen er til DHCP. F,eks giver de fleste router adresser i 192.168.1.xxx og her kan du angive at den skal starte med f.eks 100. Så du kan sagtens give din PS 192.168.1.90, bare det sidste tal er under 100. eller også kan du bruge et tal der er større end 200, du får nok ikke lige med det samme 200 enheder på dit netværk. Hvis du ikke kan tildele en fast ipadresse skal du også huske at udfylde subnet, gateway og DNS server manuelt. Så det er nemmerer at tildele, for så skal man ikke udfylde så meget.

Hvis du skal finde subnet, gw, DNS så går du ud i command line (kør: cmd) og skriver ipconfig /all.
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 08:02
sidste alternativ er at aktivere Upnp i routeren, så skulle den selv "åbne" de porte der bliver "kaldt" på..

Per

Per Korshøj

Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

sidste alternativ er at aktivere Upnp i routeren, så skulle den selv "åbne" de porte der bliver "kaldt" på..

Per

Såfremt at routeren understøtter UPNP, så er det ofte den bedste løsning ja.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu