|
Billigt højttalerkabel - ok kvalitet? |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 394 |
||
Det er rigtig at der vil være en spændings deling mellem kabel og højttaler men hvis vi tager tilfældet som Henrik S tidligere har beskrevet hvor højttaler impedancen varierer mellem 2 og 8ohm og kabel modstanden er 0.004ohm
Ved 8ohm højttaler modstand vil 99.95% af forstærkerens spænding være over højttaleren. Ved 2ohm højttaler modstand vil 99.80% af forstærkerens spænding være over højttaleren. Hvis det er svært at forholde sig til % så er det omregnet til dB følgende: 8 ohm: -0.0043 dB 2 ohm: -0.0174 dB Så kablets indflydelse vil være uden betydning i det nævnte tilfælde. |
|||
![]() |
|||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
||
Der er helt klart en forskel på spændingen.
Da tråden startede var spændingen helt i top. Nu er den lidt mere "meh". ;-) Mvh Michael
|
|||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|||
![]() |
|||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
||
7 sider...wow
![]() Nå, men da jeg ikke er helt uimodtagelig for kyndig vejledning, og eftersom jeg ved nærmere eftertanke er kommet frem til, at jeg ikke vil kunne leve med at vide, at jeg bruger højttalerkabel som gør, at jeg ikke får det fulde udbytte af mine baghøjttalere, har jeg valgt at sende pakken med CCA-kablet retur, når det dukker op i morgen. Køber OFC i stedet. Formentlig det hvide fra av cables. Tak igen, alle - eller ok: næsten alle ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Nå! Fornuften sejrede til sidst
![]() Redigeret af Kampus - 29-Marts-2016 kl. 20:52 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |