Vil lige følge op på min fortvivlelse :- )
Efter et kort forsøg med SifTeam-r12947 og flash tilbage til NLB r11992, dekoder min IPBox 9000HD nu på bedste vis mine Canal Digital kanaler med de interne kortlæsere :- D
Jeg kan ikke sige med sikkerhed hvor det gik galt for nu virker det også med image'ets standardindstillinger. Men jeg var nysgerrig så jeg lavede nogle tests og vil dele dem hvis nogen skulle kunne få glæde af det.
Min boks kan ikke dekode hvis en eller flere af følgende er opfyldt:
I NLB webif kan vælges mellem ny og gammel card driver. Da nogen eftersignede har problemer med den nye og har mulighed for at vælge den gamle. Mit virker kun med den nye.
Og af EMU vælges enten "mgcamd" eller "mbox". De virker begge uden at der behøves at ændres i konfigurationsfiler.
"oscam" vil slet ikke køre. "incubusCamd" vil gerne køre, men dekoder ikke. De kan muligvis begge fås til at virke ved at konfigurere opsætningsfiler.
Mht. EMU skal man lige være opmærksom på at få kvalt øvrige EMU når man starter et andet. "Stop Emu" i NLBPanel virker ikke.
Hvis eksempelvis incubusCamd for lov at køre videre ligger den og forstyrre så der kun bliver dekodet noget af tiden.
NEWCS er som standard sat til at øvre læser kører "nordic uden boxid" og nedre kører "german med boxid". Dette kan man ændre til at begge køre "nordic uden boxid". Men det virker uanset. (Mit kort er ikke parret).
Det nævnte SifTeam image kunne forresten ikke klare HD kanalerne. Det eneste jeg fik i min korte test var noget hakket lyd.