recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rumkorrektion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rumkorrektion

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Jeg tror ikke du forstår.

Tal siger ikke ret meget om virkeligheden i den forstand.

En forstærker der yder 100 watt i 8 ohm og 140 i 4 ohm virker ikke særlig stærk, men man tvivler næppe på evnerne til at drive højttalere, lydkvaliteten og holdbarhed når man ser navnet Accuphase.
Der kan man nemt finde en forstærker som yder 100 watt i 8 ohm og 180 watt i 4 ohm, som ikke evner nær det samme (Denon)

Og så er det så lige hvordan det er opgivet i forhold til virkeligheden - et eksempel:

Denon PMA-2000
Opgivet: 80 watt 8 ohm --- 160 watt 4 ohm
Målt: 100 watt 8 ohm --- 140 watt 4 ohm

Nu var det ikke opgivelserne jeg kiggede på, men den målte effekt i testbænk, begge under fuldstændig de samme forhold. Igen vi snakker ikke om "evner", lydkvalitet eller holdbarhed(hvilket helst ikke skulle være et problem medmindre vi snakker Onkyo), men kun ren udgangseffekt, og hvis ikke der står Anthem så er det naturligvis "plastik watt" der er tale om LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Kildemand Kildemand skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Tror jeg forstår helt fint. Som Henrik Stevn nævnte så bunder det i audiofilt snobberi, som er til og brække sig over. Men lad det nu ligge, eller tag den over pm.

Det eneste der til og brække sig over er din evindelige lovprisning af udstyr du selv har (Pioneer/Xtz)

Beklager Hr. kildemand, det var ikke det der var min mening Embarrassed Andre mærker end Pioneer leverer også flere watt til samme pris i forhold til Anthem. Så jeg skulle naturligvis have valgt én af dem, for og undgå at du bliver stødt over mine udtalelser. Skal prøve og huske det til næste gang, det her går simpelthen ikke.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 17:23
Tilslut nu bare jeres højtaler til stikkontaken, så er mangel på watt ikke jeres problem.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Jeg tror ikke du forstår.

Tal siger ikke ret meget om virkeligheden i den forstand.

En forstærker der yder 100 watt i 8 ohm og 140 i 4 ohm virker ikke særlig stærk, men man tvivler næppe på evnerne til at drive højttalere, lydkvaliteten og holdbarhed når man ser navnet Accuphase.
Der kan man nemt finde en forstærker som yder 100 watt i 8 ohm og 180 watt i 4 ohm, som ikke evner nær det samme (Denon)

Og så er det så lige hvordan det er opgivet i forhold til virkeligheden - et eksempel:

Denon PMA-2000
Opgivet: 80 watt 8 ohm --- 160 watt 4 ohm
Målt: 100 watt 8 ohm --- 140 watt 4 ohm

Så navnet betyder altså mere end specifikationerne? Forudsat selvfølgelig at de sammenlignede specifikationer er målt på samme vilkår?

Kører signalet da gennem navneskiltet på fronten, eller hvordan?

1: Jeg har aldrig skrevet at navnet betyder mere end specifikationerne, men som TROLL læses det nok sådan.
2: Jeg har aldrig sagt at signalet går gennem navneskiltet, men som TROLL kan man sikkert få den idé
3: Det er umuligt at debattere med en fastlåst teoretiker der har begrænset praktisk erfaring.
4: Har man hørt de nævnte forstærkere bør der ikke være tvivl, med mindre man er en TROLL
5: Når man stikker halen mellem benene ved oplagt test, eller stikker af fra en tråd hvor man ikke længere kan klare sig bag en PC, så ER man en TROLL
6: Skrev tidligere at jeg hoppede alle debatter med dig over og du ikke behøvede citere mig længere - Det gør du så alligevel = TROLL
7: Du er nok ikke selv klar over hvor uvidende du egentlig er på high end området, men prøver at snakke med, med din "erfaring" fra Lowfi området.
Mht Hifi i den tungere ende, er det tydeligt du kun læser dig frem til tingene.

Dit anlæg viser med al tydelighed at du befinder dig i lowfi/midfi og er helt tilfreds med det og så er mange af dine håbløse fastlåste teoretiske skriverier sikkert rigtige.

Jeg tror på når du siger du ikke vil kunne høre forskel på din egen NAD og en Accuphase E-406, men det er ikke apparaternes skyld, det er fordi du ikke har prøvet og fordi du har læst dig frem til nogle målinger der i teorien skulle give ens resultat.
Det kan så undre at du lige præcis har valgt den NAD, da der efter dine udsagn er masser af alternativer til en brøkdel at prisen

Redigeret af Thomas...c - 04-Februar-2016 kl. 01:06
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 08:16
ang de målte receivere. Så kan jeg erindre at der har væren snakket ( en tidligere tråd ) om at de bliver målt forkert. Jeg er ikke teoretisk anlagt. Men mener at sikkerhedskredsløbet er forskelligt fra receiver til receiver. Og noget med båndbredde af testtoner som på nogle receivere sætter sikkerheds kredsløbet ind. hvilket ikke fortæller om den reele effekt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 09:24
Ja den forklaring købte jeg ikke helt ;-)

Målingerne stemmer meget godt overens med hvad Anthem'en er opgivet til. Faktisk fik de mere ud af den i 5 kanals drift end hvad den er opgivet til.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu