recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surroundprocessor/ receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surroundprocessor/ receiver

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 14:56
Det da noget af en drejning...

Du misforstår vidst helt pointen Gonzo. Og sviner til istedet! Intentionen var at få retfærdiggjort om hvorvidt AVM-60 er pengene værd. Du har den og derfor spørger jeg jo.

Jeg skriver ikke for at træde på nogen, men får da godt nok sat nogle sind i kog her. Sætter jo spørgsmål, da vi er i et forum.

Husker iøvrigt aldrig at jeg har forsøgt at være bedrevidende og fortæller gerne hvis der er noget JEG ikke forstår.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 14:59
Og igen, jeg vil da gerne vide forskellene fra 520 til avm-60, lydmæssigt. Det er det jeg går op i.

Beklager for sammenligningen. Kan godt være den var skæv!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 15:07
Nå ja. Og efter gennemlæsning af tidligere besked (Gonzo!) så kan jeg da se at jeg misforstod.

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 17:22
I post nummer 3 i denne tråd sammenligner jeg dens lydkvalitet med MXR 710, som jeg brugte som processor. Jeg har ikke hørt en MXR 520.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 20:37
Og det er netop det jeg bekræfter. Jeg tog fejl.

Vil helst ikke undskylde hele aftenen lang. Ja, jeg har ikke pengene til en avm-60, men den står højt på ønskesedlen. Så det sagt som det er!! Hvis jeg ikke havde interesse i AVM-60 havde jeg aldrig spurgt så meget som jeg har.

Du ved jo jeg har skrevet PM omkring den. Hvorfor skulle jeg gøre hvis jeg kun vil "ødelægge" forum... Wink

Er knap så begejstret for den tone der kom ud af tråden her. Synes ikke jeg fortjener sådan en omgang... Mød herren her i "virkeligheden" og du ser at jeg er pjattet med hifi! Har længe været på recordere, fhv. Og har ALDRIG bedt om en hård jargon. Jeg er heller ikke teknisk og af den grund, benytter jeg jo forummet til viden. (Jeg ved det er gennemskueligt, efter de spørgsmål jeg har rejst.) At jeg så har glemt nogle smileys på vejen i tråden her, må jeg så lære af.

Redigeret af Andromeda - 22-Februar-2016 kl. 20:48
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 21:23
Det er helt ok. Men da du overså et vigtigt indlæg i tråden, kom dine efterfølgende spørgsmål til at virke en anelse provokerende, som om du ikke kun acceptere, at jeg ikke synes, at der er nogen betydelig kvalitetsforskel. Jeg ligger hvis ikke skjul på, at jeg mener, at AVM 60 er prissat meget højt. Men jeg mener dog stadig, at en sammenligning med 520'eren er unfair, da det er to meget forskellige produkter. Men at den skal koste 7.000 kr. mere end 720'eren synes jeg er skørt. For i bund og grund sidder der den samme teknologi i de to maskiner, og med 720'eren får du 5 140 watts forstærkere og 2 60 watts med i prisen. Min eneste forklaring på den store prisforskel har jeg også skrevet på side 1 i tråden.

Betyder det, at jeg hellere vil ha' købt en 720'er. Nej bestemt ikke. For jeg ved, at jeg aldrig vil bruge de interne forstærkere, og jeg kan godt lide at vide, at mine lyd-enheder er koblet sammen med den bedste kabelteknologi, XLR. Men jeg vil på den anden side heller ikke forsvare at man skal købe en AVM 60 frem for en 720'er eller en 1120'er.

BTW. Fedt at du står ved at du havde misforstået/overset et indlæg. Man bør ikke være for stolt til at rette op på misforståelse.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu