|
Sort skærm under startup |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du siger bærbar, hvor skærmen til tider er sort/aldrig tænder. For dælen da, hvad med en dårlig/løs forbindelse, fra skærm til resten af systemet.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
jup - som jeg skrev i mit indlæg - så er det nok efter alt at dømme kablet der sidder løst - og det kunne meget vel have været sket da den var inde ved rep sidste gang, afhængig af hvor meget de har rodet rundt derinde, og ikke mindst hvor meget du selv har rodet inde i maskinen. De "kabler" (som er meget tynde og skrøbelige og ikke mindst sat fast via en meget lille "klemme") kan meget let rystes løse hvis der bliver pillet lidt i computeren og så får man en usædvanlig ustabil skærmforbindelse.
|
|
![]() |
|
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
Er kablet noget som jeg selv kan finde og lave? der er givet tilladelse fra XNB til at åbne den uden at ødelægge garanti :)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jøses, det er en bærbar og de beder dig selv om at skifte netkort og pille rammen ud?
Jeg tror bare du skal se at få fat i butikken og få dem til at kigge på den. Sålænge det er indenfor deres garanti skal du ikke selv rode med noget som helst. Men det ender nok med at du skal en tur forbi forbrugerrådet, da det nok ikke er villige til at give dig pengene igen. Jeg vil mene at så mange problemer og flere med samme ting, vil give en god sag. High performance laptops er sjældent bygget uden problemer, da de skal have så mange varme og strømkrævende dele ned i en mikroskopisk kasse. Selv Asus gamer laptops har nogle børnesygdomme. Jeg vil anbefale dig en stationær, når du studerer 3D, da ingen laptop har kraft nok og koster kassen hvis man sammenligner.
|
|
![]() |
|
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
Haha, ja, jeg syntes også at det er sindssygt at de beder mig om at gøre det!
Hvad er forbrugerområdet? For ja, jeg tvivler også på pengene tilbage :) Det tror jeg også du har ret i.. fortryder også mit køb. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis din computer har været 2 gange til service med samme problem og det endnu ikke er blevet løst, så har du god basis for en klagesag.
Tal med butikken, hvor du har købt varen og forsøg at være positiv uden at nævne forbrugerklagenævnet eller dine rettigheder. Giv butikken en chance for at rette fejlene i dit produkt. Hvis butikken er usamarbejdsvillig, så er det tid til at nævne dine rettigheder. Ingen kunde kan være tjent med en vare som ikke virker indenfor garantien/reklamationen. Hvis butikken stadig ikke imødekommer dine krav, så henvend dig til dem skriftligt. Hvori du forklarer dem at hvis ikke problemet løses går du til forbrugerklagenævnet med sagen. Er problemet ikke løst, så kontakt forbrugerklagenævnet: Redigeret af Cyberguyen - 23-Oktober-2013 kl. 09:44 |
|
![]() |
|
Tak for dit svar. Jeg kontaktede dem igen igår og de har svaret tilbage at de vi prøve at oprette en servicesag og at jeg hører fra dem snarest. Jeg håber at de gør noget denne gang da det er 3 gang den skal ind til dem på 9 måneder :)
|
|
![]() |
|
Dumt spørgsmål, som du måske allerede har prøvet?
Men når din skærm går i sort, har du så prøvet at skifte output på dit tastatur? På alle de bærbare jeg har set sidder der en "FN + skærm" tast som gør at man kan vælge kun at sende skærm output til ekstern eller lave klon/delt desktop. Det kunne måske være så simpelt at du bare skal trykke på den funktion, for at få billedet tilbage på skærmen?
Redigeret af Cyberguyen - 26-Oktober-2013 kl. 09:30 |
|
![]() |
|
Dette har jeg også prøvet ja, men uden held :(
XNB har nu svaret mig og sagt at de gerne vil tage min sag op, men at de vil tage 900 kr for det, hvis de ingen fejl finder.. Mit dilemma er at fejlen er periodisk(der kan gå dage i mellem at det sker), samt at der kommer billede på igennem HDMI når dette sættes til. Jeg syntes også at det er underligt at LED lyset tænder, men at der intet billede kommer på. Jeg kan ikke vurdere om det er en hardware fejl som de kan finde, eller om det kan have noget med software at gøre.. jeg har formateret den igen og taget rammene ud og ind igen men uden held.. samt at jeg har prøvet alle de boot indstillinger som jeg har kunne komme i nærheden af. Syntes bare at de burde lave den lige meget hvad, da jeg ikke føler at en forholdsvis ny bærbar til 15.000 bør have startop problemer her og der. Ville i sende den ind? Tror i at de finder noget(der er jo tydeligvis noget galt) |
|
![]() |
|
Lad dem tage din sag op og nægt at betale de 900 kr som de nok sender dig et krav på.
Så kan jeg forstå at de ihvertfald har haft 3 gange til at løse samme problem? Gå efterfølgende til forbrugerklagenævnet og opret en sag og lad dem fælde dom i sagen.
|
|
![]() |
|
Det er 3-4 gang at den skal ind, men dette er et nyt problem. Mit wifi har dog stadig problemer, og det har været inde 3 gange :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |