recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor køber i store lcd skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor køber i store lcd skærme

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Klyde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 19:24
Tak - jeg er slet ikke i tvivl længere. Jeg køber en Pioneer plasma når den nye 42" kommer i handlen, endda til en lavere pris en de nuværende 43".

Bare det at rengøre en lcd er mere besværligt end plasma
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 19:49

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Håber ikke dit valg er blevet truffet pga rengøring..
Et lille 17CRT er endnu lettere at rengøre..

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 20:12

Otto: jeg er ikke helt enig i det du skriver, jeg har ikke alt din tekniske og teoretiske viden, men jeg har mine øjne som ikke lyver for mig.

Enig i at Plasma generelt giver et bedre billede (specielt ved analogt tv)

Smækker du derimod  en dvd på som forstår at gøre det den skal, så synes jeg helt ærligt at et Lcd display kan være bedre hvis ikke det samme som på den bedste pioneer. Det har jeg erfaret med 9731d.

På de Pioneer jeg har set som også er ISF kalibreret, synes jeg ikke at jeg får den dybde og ja på en måde lækker helhed som 9731d giver mig. Det er klart at hvis jeg stikker snotten direkte op i skærmen så har den fejl, men det synes jeg også et plasma har, det er bare skærmens opdeling jeg ser (manglende opløsning).

Jeg har brugt de sidste dage på at få mit tv så godt som jeg overhovedet kan, og der mener jeg seriøst at intet plasma kan gøre det bedre, hvis jeg havde ofret samme tid på at kalibrere det.

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 23:59

Du skal da danne dit eget indtryk.
Det mest "fjollede" (sagt meget diplomatisk) du kan gøre, er da at gå ud og indkøbe et TV du skal leve med i flere år, efter hvad Otto eller andre siger er bedst herinde ! Brug dine øjne og lad dem være "dommer" for, hvad du synes er bedst.

Der er jo også vidt forskellige kriterier folk udvælger skærme efter. Jeg selv havde et SONY Wega Trinitron Widescreen, før vi købte vores LG 42LB1R LCD TV.
Her skal noget til at slå billedet på et SONY TV. Faktisk har jeg ikke set noget TV endnu, som overgår vores gl. SONY (på alm. antennesignal) - dog er vores nye ikke meget ringere. Men hvorfor så overhovedet skifte mit SONY TV ud ?
Jo, et af mine egentlige kriterier for at vælge TV, var netop fremvisning / gengivelse af HDTV materiale. Her i Sverige, er de nok lidt længere fremme med HDTV end DK - der kommer formentlig 3-4 HDTV kanaler mere i løbet af efteråret og en HDTV boks koster ca. 2100 SEK eller 1700 DKK, ved Canal Digital her i Sverige. De har da også haft HDTV broadcasts på TV, lidt længere end i DK og udfaser det analoge net noget før DK (nogle kommuner / län udfaser allerede analog-nettet her i 2006).
Så vores kriterier dækkede ikke kun det nuværende analog-signal, da dette alligevel snart bliver udfaset herovre. Dertil vil jeg da skyde på, at HDTV i løbet af 4-5 år har fået udfaset mange af de gl. SD opløsninger og at vi dertil fortsat vil have det samme TV.
Ud fra dette kriterie vurderede vi HDTV (i praksis, ved at se en masse TV og en masse HDTV materiale) og her var altså forskel.
Synes typisk at LCD'erne klarer HDTV materialet bedre en de fleste Plasma (måske også fordi jeg ser mig selv, mere end filmen i Plasma'erne :-) - spøg til side, men i al fald med de nyere LCD som er 8ms (som mit LB1R) er der absolut ingen slør og ingen problemer med fodbold, Formel 1 eller sport i det hele taget, ej heller panoreringer i billederne. Det / de LCD TV spiller bare.

Så hvis du skal vælge rigtigt, så gå ud og kig på en masse TV LCD & Plasma og vælge med omhu om det primært er SD eller HDTV du skal kigge på - for der er forskel (synes jeg) og jeg er heller ikke 100% enig med Otto om, at hvis SD står godt på e.g. PV60, så gør HDTV det automatisk også - hertil kommer opløsningen ind (iflg. mine holdninger / teorier) og hvad jeg dertil hat kigget på af TV.
Men det er blot min holdning - døm i al fald selv, før du bestiller.

Og hvad HDTV materiale angår (ved godt Otto er noget uenig med mig), på trods af jeg har set både PV60 og mit eget TV side om side, med HDTV materiale (her i Sverige) - er jeg ikke et sekund i tvivl, hvad jeg synes står bedst.

Jeg har endnu ikke set noget TV som decideret overgår eller slår (synes jeg / iflg. mine øjne) mit LG 42LB1R - med HDTV materiale (skal sige jeg også har rodet noget med at få det "kalibreret" / indstillet, efter en såkaldt kalibrerings DVD - Digital Video Essentials).

Og hvad rengøreing angår - det tager lige præcis 20 sekunder at rengøre TV-skærmen 1 gang om ugen / hver 14 dag ( http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000lXLL2GyC?ProductID=cX _D4QFWRi0AAAEIblER48MA&CatalogCategoryID=RzTD4QFWHEgAAAE DKE2tBDZi&filename=productpage_text%2c%20producttype_tex t%2c%20prodtypes_vartypes_text#)

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Tak - jeg er slet ikke i tvivl længere. Jeg køber en Pioneer plasma når den nye 42" kommer i handlen, endda til en lavere pris en de nuværende 43".

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu