recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt mk sound subwoofer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Defekt mk sound subwoofer?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Må høre hvad mk sound siger til, der er trods alt stadigvæk garanti på den :)
Håber de stadigvæk har lige så god service som et par år tilbage 😃

Dækker garantien, når du selv har haft enheden åbnet?
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 21:51
Garanti? Hvor gammel er din sub?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Må høre hvad mk sound siger til, der er trods alt stadigvæk garanti på den :)
Håber de stadigvæk har lige så god service som et par år tilbage 😃

Dækker garantien, når du selv har haft enheden åbnet?

Det går jeg ud fra. For da jeg skulle have skiftet forstærkeren fra en mx250 til mx350, sendte de den bare til mig og så skulle jeg sende den gamle tilbage :)

Den er fra August 2013 :)
De sagde der var 3 års garanti på elektronik og 5 år på enhederne :P
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 14:37
Okay en lille update!:
Fik en lille tanke om at prøve og tilslutte bar den ene enhed på + og - og det fungerede fint.. Hmm...
Efter følgende tilsluttede jeg så den anden enhed og fungerede også. Men undrede mig over at så var enhed 2 jo ikke modsat af enhed 1 :)
Efter så at have tjekket på enhed 2 af det var der, + gik til minus og omvendt, måtte jeg jo så indse at begge + skal til + på enhed 1 og omvendt :)

Så det er vist en fejl 40 :D
Men læreridt ;)

Undrer mig dog stadigvæk over hvorfor de køleprofiler på forstærkeren sidden indeni kassen så de ikke kan få luft? :S

Redigeret af Grymok - 18-Januar-2016 kl. 14:51
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 15:49
Køleprofiler handler ikke altid primært om den mængde luft der er omkring dem, men også om den samlede masse der er i køleprofilen.

Den ville uden tvivl virke bedst hvis den sad i fri luft, men måske har MKSound besluttet at det var OK at have den internt i subwooferen, og at det stadig giver nok køling.

Og eftersom det er en klasse D-forstærker er varmeudviklingen jo begrænset. Hvis vi regner med en effektivitet på 90% er det jo kun ~35W der skal afsættes i køleprofilen, og det er vel at mærke ved fuld kontinuerlig drift. Ved normalt brug vil det være endnu mindre.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 15:53
Der sidder vist 2 profiler på forstærkeren som ca. måler 5 * 10-12 cm. De bliver temmelig varme efter sådan en god tur med "Bass I love you" sangen, altså det begynder at lugte varmt/brændt :)
Synes bare det virker lidt mærkeligt der ikke er mere køling på den så, selvom den "kun" er 350 watt rms
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 16:03
Elektronik kan godt tåle at blive overraskende varmt. Hvor varmt snakker vi? Bare lunt, eller for varmt til at holde hånden på det? Eller "av for satan, nu får jeg en brandvabel"? :-)
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 10:19
Selve køle profilerne ligger omkring "for varmt til at holde hånden på det i længere tid" varmt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 10:52
Men de er stadig ikke for varme til at man rent faktisk kan røre ved dem? Så tror jeg ikke du behøver bekymre dig, elektronik kan tåle mere varme end mennesker kan ;-)
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 10:57
Det tager jo lidt tid at skrue front enheden ud så skal selvfølgelig ike kunne sige hvor varme de er lige efter jeg har spillet et nummer.
Men hvis det begynder at lugte af varmt elektronik, er det vel aldrig godt?.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu