|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Mon ikke forklaringen er den at "straight to video" benyttes på mislykkede film hvor test screeninger har vist at filmen vil floppe totalt i biografen? Derfor kører den i biografen enkelte steder og samtidig smides den på DVD markedet. Det er meget få "gode" film (hvordan vi så end skal definere det) som sendes på DVD markedet samtidig med biografen. Så vidt jeg ved er det kun sket enkelte gange på eksperimentel basis, givetvis fordi filmindustrien er ekstremt konservativ (ligesom musikindustrien, som overså internettet i 10 år, men det er en anden sag). Jeg har aldrig forstået hvorfor forbrugerne ikke selv må bestemme om de vil se filmen i biografen eller i deres hjem når de har lyst? De tider er forbi hvor folk vil acceptere at betale tre gange (biograf, VHS-leje og senere VHS-køb når filmen allernådigst blev frigivet til køb; hmm hvem betaler egentlig?). Takket være internettet, hvor information ønsker at være fri, kan folk få filmene når de ønsker det. Spørgsmålet er alene om der er mulighed for at betale, og når der ikke er det mister filmselskaberne penge (hvad man end mener om fildeling, positivt eller negativt, er det et fænomen som er kommet for at blive). Biograferne bør ikke have noget at frygte fra hverken "pirateri" eller samtidig lancering på DVD. Hvis de ellers gad lette r*ven og få styr på teknikken, har de mulighed for at tilbyde kunderne en oplevelse som ikke kan matches hjemme i stuen. Om kunderne så vil betale er en anden sag, men hvis de ikke vil det, må biograferne lukke. Hvis forretningskonceptet for biograferne alene er at holde de andre ude (forsinke DVD lanceringen), er det alligevel kun et spørgsmål om tid før butikken må lukke og slukke. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
![]() |
Citat Jesper Lund: "har de mulighed for at tilbyde kunderne en oplevelse som ikke kan matches hjemme i stuen." Hej Hvis alle lande var lige så velordnet som DK, var jeg enig i at filmselskaberne ikke havde noget at frygte for piratkopering , men lande som Rusland og Kina har de organiseret kriminalitet i et helt andet omfang og jeg er ikke i tvivl om at de vil gøre hvad de kan for at bryde krypteringen og lave ilegale BD til salg over internettet. Der er mange som har Hjemmebioer som saktens kan matche THX biografer, og når man så tænker på den frihed som hjemmebio gir iform af du kan side/ligge, sætte på pause når man vil. Er det klart at jeg foretrække hjemmebioen, selv publikum kan skaffes. Redigeret af ARTISTEN - 07-September-2008 kl. 22:44 |
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Jeg ville hele se en ny HD kopi på Blu-ray end en slidt 35 mm. kopi i en
Biograf, det sige vel alt. Nogle Blu-ray overførlser har så høj kvaltet, at jeg tro ikke er der nogle biografer film kopier der kan værre med her, tag bare filme The Omega Man fra 1971 med Charlton Heston, det viser at det er mulig at lave Blu-ray kopier der slå Biograf film kopier. |
|
![]() |
|
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
![]() |
Jeg er helt enig i at BD er ligeså godt som en celoidkopi i Biffen, Men den dag kommer hvor lyd - billede er på højde med de bedste hjemmebio. Men Biffen har stadig problemmet med omgivelserne, snakkende mennesker under forevisningen, ulækker toiletter, dyr kiosk, beskidte sale og svært at finde parkering. Når man så tænker på fremtiden, når BD finder vej til biblioteket- mit bibliotek har 1000 vis af DVDér allerede, så er det næsten gratis på nær strøm at gå i hjemmebioen Redigeret af ARTISTEN - 08-September-2008 kl. 15:32 |
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Den digitale biograf køre i øjeblikket med anolog billede med digital lyd, men bio lyden, er den bitreduceret? Jeg spørger fordi det er godt afkodet ellers. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeg hørte idag på Guld FM at Biografcenter Fotorama har offert en million på nyt udstyr til at vise film 3d. 3d kommer til næste år ,når Hollywood udsender dem. Det drejer sig i første omgang om sal 1, der er købt 268 briller, som alene koster 100000 kr. 3 d er prøvet før, men man har indtil nu ikke kunnet få fuldt udbytte på alle pladser. Men det kan man nu med den teknik der er instaleret i sal 1. Læs mere: http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20 081002/VSF/844462918/0/FORSIDE Redigeret af ARTISTEN - 03-Oktober-2008 kl. 00:08 |
|
|
|
![]() |
|
tolo ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Lyden er Komprimeret, desvære |
|
MvH.
Claus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |