recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisen på tv eksploderer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrisen på tv eksploderer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

....Dels er det selve administrationen af pakkerne, som er med til at give priser, som af enkeltpersoner opfattes som høje.

Jeg skal ikke afvise at pakker kunne give lavere priser, men det vil nok kræve, at det mere har form af brugerinteressefællesskaber, som så kan presse prisen. Eksempelvis en "TV 3" brugerklub som handler sammen.

Nu er jeg  en meget varm fortaler for at forbrugerne skal  have maksimal konkurrencekraft og nærmest tvinges til at bruge denne.  Jeg under ingen let tjente penge - ingen.

Men alt form for administrativt menneskearbejde - det kan man ikke få økonomi i.  ALT skal være standard, alle valg skal foretages via internettet og kunne udføres helt uden at berøres af menneskehånd.  
Alt sådant arbejde MÅ aldrig skabe arbejdspladser, fordi end ikke de direkte omkostninger vil folk betalte.

Kodekortene til de digitale kanaler, kan synes en god ide.  Men det er jo et stort arbejde at holde styr på alle de kort - bytte kort - tjekke at kort kommer retur - bøvl med kortlæser mmm.  

Din ide B-CLG om en anden markedsopdeling - så distribution købes for sig og kanaler købes for sig - er interessant.   Jeg plejer selv at sige, at et marked skal modelleres og det skal påvises at netop denne markedsmodel vil være effektiv (til at holde kvalitet og kvantitet, men rå-tryne priserne).

Alt for ofte opstår der en 'forståelse' mellem sælgerne om at holde priserne oppe.  Igen se på svinekødet - bønderne fik indtil for kort tid siden 'det halve',  men udsalgspriserne for flæskesteg er ikke faldet nær det samme. 
Det skyldes dog også dovne forbrugere, der ikke presser priserne fx blot ved at købe noget andet,  hvis priserne ikke falder. Eller det skyldes stædige forbrugere, der køber stegen uanset prisen.

Sådanne dovne seere er vist også meget almindelige.  Ligeledes er der mange 'der ikke kan leve uden'  en eller nogle helt bestemte kanaler. De gør det jo let for sælger, når de sådant helt frivilligt ødelægger den smule marked, der dog er.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu