|
LFE 120hz |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med andre ord; 80hz/24db oktav.
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Så hvis jeg skal lege med 24db oktav HPF på højttalerne, så er det givetvis bedst ved 100hz? Så rammer jeg 50hz ?
|
|
![]() |
|
Hvis vi antager at ht'erne alle går til 50hz? Da jeg så sørger for ikke at ramme bunden?
Fronter kan gå til ca 20-25hz, så måske her kan leges med 50hz/24db oktav? Jeg kan jo prøve at se hvad der sker og self. Få gang i UMIK'en som nævnt tidligere... |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Hvis det er fordi du deler ned til subben med bass management (ikke LFE), så skal du som udgangspunkt bare placere delefrekvensen lidt over dine højttaleres nedre grænse, eller højere hvis du eksperimenterer lidt og synes det giver bedre resultater.
F.eks. deler jeg mellem højttalere og subs ved 60Hz med 24dB/oktav. Højttalerne går kun ned til 50Hz, men fordi det er "midterfrekvensen" man vælger og ikke den frekvens hvor afrulningen begynder, så er signalet til dem allerede -6dB ved de 60Hz. Subwoofer-signalet tager jo til som højttalersignalet falder, og der vil ikke komme noget hul i frekvensgangen, det har jeg målt og afprøvet i mit setup.
Redigeret af HenrikStevn - 01-Februar-2016 kl. 09:00 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Valg af delefrekvens kommer også ligeså meget an på placering af højttalerne ift. rummet som det har at gøre med højttalerens frekvensgang. Der er mange parametre, så der er ikke en universal facitliste desværre.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |