recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360: Lyd gennem HDMI og optisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360: Lyd gennem HDMI og optisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frossenfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360: Lyd gennem HDMI og optisk
    Sendt: 02-December-2009 kl. 16:24

I min nuværende opsætning trækker jeg både lyd og billede fra min Xbox ud af HDMI-udgangen direkte ned til min receiver, som så sender billedet videre til mit tv. Det virker fint, og jeg er tilfreds med det når det gælder de "store" spiloplevelser. Men jeg synes det er lidt overkill at fyre op for surround sound, når jeg bare sidder og spiller et eller andet åndsvagt puzzle-spil.

Jeg har derfor overvejet at ændre min kabelføring, så jeg i stedet trækker HDMI-stikket direkte op til skærmen, og trækker lyden ud gennem den optiske udgang på Xbox'en. Jeg kan så bare slukke receiveren hvis jeg bare vil nøjes med lyden fra tv'et. Og her kommer så spørgsmålet: Vil jeg overhovedet få lyd fra tv'et? Sender Xbox'en lyd ud gennem HDMI når et optisk kabel er tilsluttet? Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg ville nemt selv kunne tjekke det hvis jeg havde et optisk kabel, men det har jeg bare ikke, og jeg gider ikke bruge penge på det før jeg ved om det virker.....
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 16:28
Sådanne har jeg sat min Søns op og det virker som det skal. Han har lyd både på TV og receiver.
Til top
Frossenfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 00:13
Tak til PerW for hjælpen.

Til alle andre i samme situation: Det virker fint, Xbox'en sender lyd til både tv'et og receiveren. Det eneste minus er dog at Xbox'en genstarter hvis man kommer til at skifte kanal. Lidt irriterende, men til at leve med.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu