|
|
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Forfatter | ||||
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
|||
Hmmm - lyder som om jeg lige så godt kan starte ud med en professionel ISF-mand. Redigeret af ticker - 30-August-2006 kl. 20:11 |
||||
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
||||
![]() |
||||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|||
Jeg vil sige det sådan - du ligger afgjort i målgruppen... |
||||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||||
![]() |
||||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|||
Jo der er. Der er bare ikke noget apparat der kan opfylde de krav referencen sætter, 100%. Det perfekte apparat er ikke lavet - men referencen er i princippet perfekt. Om det er relevant at opnå perfektion kan så diskuteres, den (billedmæssigt) perfekte film er heller ikke produceret endnu...
Mjow, måske nok - men problemet er at der er meget store udsving i opfattelsen af hvad der er top 3 inden for CRT! Og så er du jo lige vidt.
Under forudsætning af at de nye er bedre...
Det gør tyskerne i deres hifi-blade, så hvorfor ikke... Men igen, det er sådan set bare et argument for at en subjektiv opfattelse af billedkvalitet ikke kan bedømmes på en tal-skala, uanset hvordan du så strikker den sammen. Det eneste du kan bruge til noget er at læse en anden brugers subjektive bedømmelse, og forsøge at skabe et overblik over hvilke forudsætninger brugeren har for at sige dét han gør. Som f.eks. at læse din aldeles udmærkede anmeldelse af dit nye plasma. En grundig beskrivelse af din oplevelse af skærmen, med angivelse af hvad din reference er. Bedre kan det vel ikke blive. Det eneste jeg påpeger er bare at du ikke bør pådutte andre en reference som i bund og grund er din, og ikke andres. Hvis andres reference nu engang ER at sammenligne med deres morfars 23" United LCD-tv, så er det vel dét de skal sammenholde ydelsen med? Så må man som læser vurdere om man kan bruge dén brugers erfaringer til noget. For helt ærligt, man kan sgu godt tillade sig at stille LIDT krav til læseren når man skriver noget. Hvis det er meningen at læseren bare skal kigge på hvilken skærm der fik 97 og hvilken der fik 93, hvorfor så overhovedet skrive de fire siders anmeldelse der går forud? Man bliver ikke klog af at læse konklusioner. Man bliver klog af at læse begrundelser. |
||||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||||
![]() |
||||
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
|||
De 97 of 93 er nu meget gode at ha´, så behøver man ikke læse alt igennem men koncentere sig om de væsentlige - altså hvis man stoler på den pågældende person der tester
![]() Mjow, måske nok - men problemet er at der er meget store udsving i opfattelsen af hvad der er top 3 inden for CRT! Og så er du jo lige vidt. Du mener lige som Plasma kontra LCD problematikken ![]() God diskussion - ha en fortsat god aften ! |
||||
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er i hvert fald et krav! Bare som eksempel, så gengives Tænk's anmeldelser tit i dagspressen, uden at hele sandheden kommer med - typisk ved at en samlet score angives, og så glemmer man lige at skrive at billedkvalitet kun var vægtet 40% af det samlede pointtal.
Det KUNNE jo være der var trukket point fra for nogle punkter som man var ligeglad med... Og omvendt, så kunne det være at selv dén skærm med den bedste billedkvalitet, ikke var relevant pga. et eller andet praktisk. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange der har købt et forkert produkt fordi der sad et Eisa logo på kassen. Præcis! (hvordan hulen slipper man af med kursiv igen???) For nu at genbruge et argument der tidligere blev brugt imod mig, og som jeg ikke nødvendigvis er enig i: En bruger i et andet forum påpegede at den svage 50 Hz flimmer som plasma kan have - som er markant mindre end på et 50 Hz CRT, vil jeg gerne lige understrege - generede ham mere end ulemperne ved LCD. Så hjælper det ikke meget at du (og jeg) mener at plasma er tættere på 100 Hz CRT end LCD, når dén ene faktor som gør at han elsker 100 Hz CRT, faktisk er bedre på LCD'en. Opfattelsen af hvad der er tættest på et 100 Hz CRT kan svinge alt efter øjnene der ser. JEG vil så til enhver tid påstå at enhver der foretrækker LCD frem for plasma er på vej i den forkerte retning, men det er så bare MIN holdning... Men jeg har en anelse om at du ikke er uenig! Lige over. |
||||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||||
![]() |
||||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
|||
"I tilfældet Panasonic er der dog ikke noget der forhindrer dig i at pille videre, efter kalibreringen er foretaget - man kan jo altid gå tilbage igen..." Jeg er meget ked af at forstyre Redigeret af teleplus - 30-August-2006 kl. 21:50 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det afhænger af TV'et. I Panasonic's tilfælde er det en kombination af ændringer i service-menuen - som du ikke umiddelbart har adgang til - og justering af den almindelige bruger-menu. Reset vil nulstille ændringerne i bruger-menuen, men ikke ændringerne i service menuen. |
||||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|||
Som ejer af Pana600 42",vil jeg gerne lige spørge OttoTC om et par ting. 1) Jeg har set,at du i et andet forum har svaret,at plasma kombineret med en laptop ikke er en særlig heldig kombination. Why ? ? 2)Hvor stort et tiltag i produktionsgangen er det,at tillade pixelmapping 1:1 via HDMI/DVI ? I min verden er det bare et spørgsmål om by-pass ?? 3)Den ferritkerne der er om netledningen, - hvor vital er den ?(voldsomt i vejen for vægbeslag).Jeg købte en af "de 20" hos TC,som er leveret m omtalte netledning, - mens den udstillede 50" hos KT Radio i Odense har en almen netledning uden kerne. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
For mit vedkommende er det for at få en videnskabelig kalibrering, og derefter sammenligne med det mit øje var kommet frem til. Men hvis professionel ISF kalibrering indebærer at øjet skal med, og den menneskelige faktor har medindflydelse, er det jo lige langt. |
||||
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg lovede at komme med en update på opsætning:
Har i løbet af ugen været igennem processen, og er endt tilbage på fabriksopsætningen i "normal". Det er det nemmeste at sætte op, og der skal en ISF kalibrering for at komme tættere på. Først sæt alle på 50%, MPEG = OFF, og color = WARM. Dernæst skru ned for color til du er tilfreds med rød/blå/gul. Nu kan jeg ikke huske hvad den stod på fra start, men man må antage at panasonic har sat den optimalt fra fabrik. På den gamle Sony CRT endte jeg også altid på 50%. Redigeret af ticker - 03-September-2006 kl. 19:26 |
||||
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |