recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 9830’s DVI-indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 9830’s DVI-indgang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 9830’s DVI-indgang
    Sendt: 06-September-2006 kl. 10:20

Hejsa...

Er der nogle af jer der ved, om det overhovedet er muligt, at forbinde noget til DVI-indgangen, som sender et analogt signal, på Philips PF9830 modellerne?

Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg har forsøgt at forbinde 2 dvd-afspillere samt en X-Box360 til tv'ets DVI indgang via et komponent->DVI kabel, men jeg får intet billede

Alle 3 maskiner kan sagtens forbindes via komponent->komponent, og jeg kan også sagtens forbinde en PC (VGA) til tv'ets DVI indgang. Men hvis jeg f.eks. forsøger at tilslutte en X-Box360 via et vga-kabel (+ et vga->dvi stik), så får jeg også sort skærm.

Jeg har kontaktet Phillips' danske support afdeling, og de siger at tv'et skal være istand til at modtage et analogt komponent signal.

En af mine venner har også forsøgt at forbinde hans dvd-afspiller samt en X-Box360 via samme komponent->DVI kabel og med samme resultat: Intet billede.

Hvad gør en klog mand så nu?

1. Sender tv'et til reperation, da Philips selv siger at det skal kunne tage et analogt komponent signal?
  2. Forsøger at skaffe et andet komponent->DVI kabel?
  3. Accepterer/konkluderer at tv'et ikke kan modtage et analogt komponent signal?
  4. eller noget helt andet?

Jeg selv hælder mest til, at sende tv'et til reperation, da Philips siger at det skal kunne modtage sådan et signal, men på den anden side, så ved jeg ikke om jeg skal stole på denne melding, da det jo heller ikke virker på min vens tv, og det ville vel være lidt pudsigt, hvis begge vores tv havde en fejl?

Håber i er istand til at hjælpe mig

Valyc

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 10:32

Lyder underligt jeg fik billede på den måde med xbox360 da jeg havde et 9830..

Har du angivet kilde angivelse på den indgang?

Det hjælper nogle gange, og har du sat xbox'en til at outputte HD? Samt progressive i den rigtige HZ mode?

Redigeret af Bendix - 06-September-2006 kl. 10:40
Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Lyder underligt jeg fik billede på den måde med xbox360 da jeg havde et 9830..

Har du angivet kilde angivelse på den indgang?

Det hjælper nogle gange, og har du sat xbox'en til at outputte HD? Samt progressive i den rigtige HZ mode?

Hvordan havde du forbundet X-Boxen?

Jeg er ret sikker på, at jeg har prøvet at angive samtlige kilder på DVI-indangen i tv'ets menu. Men er den kildeangivelse ikke også kun en label? Har den nogen teknisk effekt?

Jeg har sat stikket i X-Box'en til HD, men jeg kan ikke lige huske, om jeg har sat den HZ mode... Er det på X-Boxen man ændrer dette?

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 10:57

Jeg havde forbundet min xbox med det ekstra kabel man kunne købe og så med en dvi converter.

Det er inde i selve xbox menu system du konfigurerer output osv.

Til top
Valyc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Jeg havde forbundet min xbox med det ekstra kabel man kunne købe og så med en dvi converter.

Det er inde i selve xbox menu system du konfigurerer output osv.

Hvad er den rigtige HZ mode så egentlig? :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu