|
Hvilke højttaler kan min receiver klare |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er selv vild med Audiovector højttalere. Du skulle prøve en af Ole's tidlige konstruktioner - ONKEN-Focal højttaleren (Ægget). Den kunne tage pippet fra enhver forstærker, hvis ikke den var stabil. Den havde impedansdyk ned til 2,6 ohm, og dertil nogle voldsomme fasedrej.
(Og det kun med en enkelt basenhed - Trumle!). Når jeg spillede HØJT på den, med min integrerede ONKYO forstærker, kunne man se lyset blinke svagt. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 23-December-2015 kl. 17:54 |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Lær nu bare at læse inden du kommenterer på hvad jeg har skrevet.
|
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
http://www.pioneer.com.au/au/products/archive/VSX-LX50/page.html
her er specs på min forstærker. har skiftet lidt højttaler valg. hvad siger i til jamo d600 thx 2 system 5.1
|
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Som udgangspunkt er din forstærker konstrueret til at drive alle højttalere.
Den er opgivet til 150W per kanal. Dette er nok en kende optimistisk, da man sikkert kun måler en kanal af gangen og med en testtone. Alligevel er det meget fornuftigt. Derfor bør der ikke være nogle højttalere der ikke dur. Spænd du roligt et par B&W foran, hvis det er det du har lyst til. Måske kan man få bedre lyd hvis du køber en kraftigere forstærker, men det vil du nok få med alle højttalere. Mit råd er derfor at du skal vælge de højttalere der lyder bedst i dine ører. Køb gerne et sted hvor der er mulighed for at låne med hjem, så du kan lytte i din egen stue. Ønsker du at spille højt, skal du naturligvis kigge på driftseffekten. Nogle højttalere er konstrueret således at de ikke kræver mange watt for at spille højt. Dette går som regel ud over kvaliteten. Held og lykke med jagten på nye højttalere. |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
I manualen anbefaler de højtaler impedans med mindst 6 ohm og Jamo har 4, ved dog ikke om det er et problem.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det er ikke et problem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |