|
Anthem MRX 500 - problemer med ARC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2015 kl. 13:24 |
Hej Alle
Jeg har ovenstående reciever og har næsten givet op på den. Det skal siges, at før jeg fik nye højtalere, så kan jeg ikke mindes problemet. Det var et sæt Tannoy Arena. MEN - jeg har i dag Audiovector Ki-serie, Super, hele vejen rundt. Bortset fra baght´er, som er KX Mit problem ligger i min kalibrering, at når ARC-programmet når til subben - så "brummer" subben næsten kun ganske sagte... og det er næsten ikke til høre at den siger "lyd"... Når jeg så flytter mikrofonen et par gange... altså når til min 3. måling, så vil ARC-programmet ikke være med længere, da der er mere end 10 db forskel i målingen på subben og jeg skal hermed lave en ny måling 1. Jeg har lavet alle mine indstillinger til "kl. 12" på subben - men måske jeg skal skrue lidt op for volumen på subben, og så kan det hjælpe? Jeg har, bare for at det skulle virke, ladet mikrofonen stå det samme sted 5 gange - således jeg "for fanden" kunne få en kalibrering. Til den hurtige læser - så har jeg skrevet et spm. om en Marantz 7010 - men jeg vil jo indtil da, gerne have en reciever der virker ordentligt ;) Er der nogen der har noget der ligner samme erfaring, og hvad gjorde i?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Start med at skrue op på subben.
Klaus Redigeret af KlausDM - 15-December-2015 kl. 14:29 |
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Jeg vil prøve det - jeg har mulighed for at lege lidt med det i morgen. |
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Kunne det være at der hvor du måler fra er et null point så bassen er nærmest ikke eksisterende vs andre steder i rummet?.
Har du været i gang med sub crawling?. Altså sætte sub ved lytte positionen og gå rundt og høre hvor der er mest bass, der stiller du så subben?. Har selv haft en MRX 500 og nu en 710 og har ingen problemer haft med det du nævner :)
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Det lyder som Grymok som om du har et problem med din subs placering. Start med at skrue op for sub'en, hvis den stadig siger der er for stor forskel på dine målinger, skyldes det helt sikkert rummets indflydelse på lyde. Så har du to muligheder, prøv at finde et bedre spot til din sub, eller anskaf dig en sub mere.
Kan du evt prøve at ARC's graf over din sub, det vil give os et bedre indblik i hvad der foregår i dit rum. Redigeret af dr gonzo - 15-December-2015 kl. 16:43 |
|
![]() |
|
Tror ikke så meget det er placeringen - da lyden er lav uanset hvor jeg går rundt - når der spilles "noise"
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
.
Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 09:07 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Har du husket at skrue crossover helt op på din sub?
|
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Subben skal gerne være skruet så meget op at sub volume på receiveren bliver så tæt på 0 dB som muligt :)
|
|
![]() |
|
Ja - det har jeg nu prøvet og det hjalp...
Fik "bare" af vide af forhandleren at alt skal være indstillet til "kl. 12" - det skal det så ikke.... Tak for hjælpen - jeg skulle dog stadig lige lave et par ekstra målinger på subben - da der stadig var mere end 10 db til forskel... så målte jeg igen og BUM, så virker det. Men jeg skal helt sikkert lige kigge på det igen efter jul... uden juletræ og julepynt og alt det andet gode gøjl der hænger alle steder for tiden :) Tak for hjælpen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |