recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film med god "Front High" lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm med god "Front High" lyd ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af lyttebøffen lyttebøffen skrev:

Tusind tak. Se det var sådan et svar jeg ledte efter.
Front high, er et sæt højt placerede højttalere der fodres gennem en forstærkers front high udgange. Jeg bruger det sammen med forstærkerens Audyssey DSX eller PLL II Hight indstilling.
Tak for tippet.
Hej Lyttebøffen, hvordan driver du dine i alt 11 højtalere.? Jeg har snakket med Audyssey om min Integra ikke kunne processere 11 højtalere, selvom det var muligt at aktivere samtlige højtalere i Speaker Configuration. Det mente de ikke at den kunne. 
Din receiver ligner jo min til forveksling, så har du en erfaring jeg kan drage nytte af?

På forhånd tak.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
lyttebøffen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Maj-2011
Sted: Lydkøbing
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Front high, er et sæt højt placerede højttalere der fodres gennem en forstærkers front high udgange. Jeg bruger det sammen med forstærkerens Audyssey DSX eller PLL II Hight indstilling.
Tak for tippet.
Hej Lyttebøffen, hvordan driver du dine i alt 11 højtalere.? Jeg har snakket med Audyssey om min Integra ikke kunne processere 11 højtalere, selvom det var muligt at aktivere samtlige højtalere i Speaker Configuration. Det mente de ikke at den kunne. 
Din receiver ligner jo min til forveksling, så har du en erfaring jeg kan drage nytte af?

På forhånd tak.

Hej Kenzo85

Min 5008'er har også terminaler til alle 11 højttalere, men kun 9 forstærkere. Den kan altså kun trække de 9 ad gangen. Opsætningen under speaker layout er også lidt underlig idet man skal vælge "no" under "front high and front wide" for at få dem alle med.
Jeg har mulighed for at vælge mellem "SB+FH" eller "SB+FW" ved at trykke på fjernbetjeningens "sp layout knap.
Det er lidt tricky indtil man får styr på det, og det har jeg ikke selv helt endnu.
Den nye Integra 80.3 kan så vidt jeg ved spille over alle 11 højttalere, men det får vi nok snart at vide fra Anoz der har fået en 80.3'er

Skoda LS 120 GT, 4 døre !
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 22:43

Tak for tippet.

På forhånd tak.

Hej Kenzo85

Min 5008'er har også terminaler til alle 11 højttalere, men kun 9 forstærkere. Den kan altså kun trække de 9 ad gangen. Opsætningen under speaker layout er også lidt underlig idet man skal vælge "no" under "front high and front wide" for at få dem alle med.
Jeg har mulighed for at vælge mellem "SB+FH" eller "SB+FW" ved at trykke på fjernbetjeningens "sp layout knap.
Det er lidt tricky indtil man får styr på det, og det har jeg ikke selv helt endnu.
Den nye Integra 80.3 kan så vidt jeg ved spille over alle 11 højttalere, men det får vi nok snart at vide fra Anoz der har fået en 80.3'er
Dvs. at det er enten eller? Jeg var godt klar over de 11 terminaler, men har slet ikke plads til 11 højtalere på nuværende tidspunkt, men det er rart at være fremtidssikret synes jeg. Har du så en 2 kanals forstærker til at drive de sidste 2 eller nøjes du så med 9 aktive højtalere ad gangen.?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Håber det er okay, jeg lige spørger lidt ind til det, når nu du selv har startet emnet.

Har du prøvet at lave nogle med/uden front height tests? Jeg er af Ottos opfattelse, og mener, at en korrekt placeret standardopsætning på ingen måde vil have behov for height højttalere, men jeg har dog aldrig hørt et setup med det, så er selvfølgelig nysgerrig efter om der er noget om snakken :)

Behov er et sjovt ordvalg i det sammenhæng. Min kone har ikke behov for at gå i høje hæle, men hun gør det ind imellem alligevel (egentlig en dårlig sammenligning da hun kun er 146cm høj:-), men alligevel.
Vi drenge der er over 25 er ofte drevet af noget der minder om testosteron, blot i den materielle verden, og det er nok det der er årsagen til at tingene bare skal afprøves.
Jeg havde et "behov" for at afprøve et lydanlæg hvor der blev givet fuld skrue, og det har jeg ikke fortrudt (endnu).
Hvis vi nu taler musik, og lad os bare specificere det til rigtig god musik som fx. Tom Petty and the heartbreakers nye Blu-Ray AUDIO skive der hedder MOJO, det er ren og uforfalsket DTS-HD Audio i fantastisk kvalitet og med en hidtil uhørt dynamik. Det skal spilles præcis som tiltænkt, altså 5.1 (5.2) uden nogen tricks. Prøv det og hør den sang der hedder Candy. Det kan ikke beskrives.
Det samme gør sig gældende med nogle film, men rigtig mange film jeg nu har "testet" med de høje og brede fronter, vinder en del ved det. Specielt de brede fronter er fantastiske, men nogle film, som fx. den nye Blu-Ray version af Topgun (som jeg iøvrigt ikke er så vild med ellers) er fantastisk med front high højttalerne tilkoblet. Det tilføjer en dimension der løfter det hele til en meget større oplevelse.
Men behov ! Nej der er ikke behov for det, men lidt ligesom med biler, er det altså bedre at sidde og græde i en Bentley end det er i en HT bus, og begge bringer dig igennem trafikken.
I sidste ende er det vel bare et spørgsmål om en god blanding af gallimatias og lidt blær, men fedt er det da.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg har haft glæden af et kort besøg hos Lyttebøffen, hvor jeg selvfølgelig hørte hans anlæg. Må tilstå, at jeg kun hørte front wide(tror ikke der var front high i hans setup på daværende tidspunkt), og min fornemmelse var, at det øger surround-fornemmelsen en hel del. Selvfølgelig er det nok mest brugbart, hvis rummet ikke er 100 % optimalt, men mht. om det er korrekt eller ej, så er det vel ikke så meget værre end når man spreder et 5.1 signal ud til 7.1?

Du er altid velkommen til en ny lytter hvis du kommer forbi, men jeg er lidt misundelig på din nye 80.3'er :-) Jeg bliver nok nødt til at hoppe på den vogn også en dag så jeg kan få alle 11 med på en gang.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 23:04

Jeg har haft glæden af et kort besøg hos Lyttebøffen, hvor jeg selvfølgelig hørte hans anlæg. Må tilstå, at jeg kun hørte front wide(tror ikke der var front high i hans setup på daværende tidspunkt), og min fornemmelse var, at det øger surround-fornemmelsen en hel del. Selvfølgelig er det nok mest brugbart, hvis rummet ikke er 100 % optimalt, men mht. om det er korrekt eller ej, så er det vel ikke så meget værre end når man spreder et 5.1 signal ud til 7.1?

Du er altid velkommen til en ny lytter hvis du kommer forbi, men jeg er lidt misundelig på din nye 80.3'er :-) Jeg bliver nok nødt til at hoppe på den vogn også en dag så jeg kan få alle 11 med på en gang.
Men er du sikker på at du ikke blot skal forsøge at bruge en 2 kanals effektforstærker,  så du kan drive alle højtalere samtidigt?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 23:11

Men er du sikker på at du ikke blot skal forsøge at bruge en 2 kanals effektforstærker,  så du kan drive alle højtalere samtidigt?

For besværligt. En kasse er nok :-)

Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 23:12

Jo tak, jeg giver lyd næste gang jeg er i nærheden. Der går desværre lige et par uger før jeg får udstyret til rigtig at spille... har et kælderrum, der skal bygges lidt om først. Skal nok skrive et par ord om lyden, når det engang kommer til spille Wink
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 09:37
Dobbelt indlæg.

Redigeret af Kenzo85 - 21-Oktober-2011 kl. 09:37
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 09:37

For besværligt. En kasse er nok :-)
Hehe så du kunne nøjes med en soundbar? 
Ej jeg kan sagtens følge dig, dog undrer det mig at du ikke lige ville have en lille effekt til de sidste 2 kanaler.

Hvilke kanaler føler du, der er mest overflødig efter dine erfaringer med dit setup:
Surround Back
Front High
Front Wide.

Redigeret af Kenzo85 - 21-Oktober-2011 kl. 09:39
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu