recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos?
    Sendt: 22-November-2015 kl. 18:21

Mit Bose 3*2*1 II ”suround” anlæg står til en udskiftning.

Mine overvejelser er p.t., at sammensætte følgende Sonos produkter:

• Playbar med 2 PLAY:1 samt SUB Subwofer til fjernsynet i stuen incl. 2 stk. PLAY:1 som baghøjtalere
  • 1 stk. PLAY:3 til køkkenet
  • 1 stk. PLAY:1 til kontoret.
Min forståelse er af Sonos produktet er:
  • At ovenstående kan anvendes, uden yderligere Sonos enheder. Er det korrekt opfattet?
  • At jeg kan konfigurerer - højtalerne i stuen kobles sammen samt at der individuelt kan streames til de 2 øvrige højtalere efter behov. Er det korrekt opfattet?
Er der andre faldgrupper, jeg skal væres obs på, ved investering i et Sonos setup som beskrevet?

På forhånd tak for jeres svar og kommentarer :-)

Redigeret af pvnrecordere - 22-November-2015 kl. 20:06
Hilsen

Peter
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 19:43
Første punkt lyder korrekt.
Nummer 2 er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår...
Derudover skal du være opmærksom på, at Sonos til et 5.1 setup (med PB, 2x P1 og SUB) kræver enten direkte kabel til Playbar eller en Sonos BOOST. De kan ikke lave 5.1 på wifi alene...
Til top
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 20:13
Ad ZkiiFreak
Tak for dit tip vedr Sonos BOOST samt kabelføring
Jeg har redigeret lidt i "Nummer 2".

Mht kabelføring - Er der kun PB der skal forbindes med TV'et? Eller gælder det også SUB?

Hilsen

Peter
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 21:12
Det er korrekt, at du kan streame til de to andre rum uafhængigt af Playbar+surround. Du kan dog ikke streame separat til de to Play:1 som bruges til surround baghøjttalere, hvilket er ret dumt. Jeg har forsøgt at få Sonos til at overveje, at implementere dette i en fremtidig løsning, men de er ikke bidt på.

Vær OBS på, at ikke alle streamingtjenester tillader at man streamer to separate ting på samme konto, dvs. du vil ikke nødvendigvis kunne streame to forskellige sange via Spotify til to rum. Det kræver - så vidt jeg har forstået - et familieabobbement. Jeg bruger selv Tidal, som tillader, at man bruger flere enheder samtidigt, og dermed også kan streame forskellige ting samtidigt.

Sub'en skal parres med Playbar, ligesom de to Play:1 skal og den kan derefter kun spille sammen med Playbar. Den skal ikke kables til noget. Det sker trådløst og kun Playbar skal have et kabel (optisk) til TVet.

Redigeret af Torben Rasmussen - 22-November-2015 kl. 21:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 16:11
Sonos kan godt streame forskellige Spotify sange til forskellige højttalere, da det kun er 1 konto man logger ind med.
Så det er ikke ligesom spotify connect hvor man skal have familie eller separate konti.
Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2006
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mibu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 10:09
Jeg har selv et Sonos 5:1 setup - nøjagtigt det samme som du påtænker.

Jeg er super glad for det, men der et par ting du skal være meget opmærksom på:

1. Sonos Playbar skal kobles til en lydkilde, og her er anbefalingen fra Sonos at man bruger TV'et, via toslink (kabel medfølger). Men det er de færreste TV der sender andet end et stereo signal videre gennem den optiske udgang.

2. Sonos Playbar understøtter kun Dolby Digital - ikke DTS. Med et DTS signal får du ingen lyd. For mig er det ikke et problem. Jeg køre alt gennem en HTPC, og den kan fint konvertere alt mit lyd for mig, så for mig var dette ikke en dealbreaker.

Når det er sagt, så er jeg meget glad for mit Sonos. Jeg savner overhovedet ikke mit gamle 5.1 setup, og specielt ikke alle de kabler jeg er sluppet af med.

Ellers er dine to punkter korrekte. Playbar+Sub+Bghøjtalere kobles sammen til én zone - og kan spille uafhængigt af de andre. Her kan du så frit vælge hvad der skal spille, og hvor det skal spilles. Og du behøver ikke andet Sonos udstyr for at få det til at virke.
/Michael
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 13:43
Husk at det kun er videresendelse af 5.1 der ikke kan klares via SPDIF. Ser du TV eller Netflix via en app på TV'et, så kan der godt sendes 5.1 ud.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu