recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra bog til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra bog til film

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Men hvis Viggo havde fået rollen, så havde det sgu nok været for tæt på Strider/Aragon....

Jo, men der er jo også en del ligheder mellem de to figurer.

Et andet godt bud, ville være Daniel Day Lewis.
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:

Det ser ud til at King lige har lavet en ny bog der skulle passe ind imellem 4eren og 5eren, den skulle give en god beskrivelse af hvad den miderste verden er og hvad der foregår, det lyder jo spædende, men jeg håber da at den kan læses for sig selv.

Tak for tippet :)

Den kommer til at hedde "The Dark Tower: The Wind Through the Keyhole", der er dog et helt år til den udkommer.

Jeg tror nu at Javier Bardem er et meget godt valg selvom Viggo Mortensen nok ligger tættere på de flestes billede af Roland. Jeg håber bare at Javier er villig til at smide noget vægt til rollen. Men som sagt er jeg mere spændt på hvem der får Susannahs rolle.

Sl;-) 
Ja der er længe til på trods af at den angiveligt er skrevet færdigt, men til den tid er jeg vel forhåbentlig blevet færdig med serien:-P 

Ja Susannahs rolle er ikke let at fylde ud. På nuværende tidspunkt, ved jeg slet ikke hvem der kunne være interessante i rollen.
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 17:34

Ja snakker vi King så ville jeg gerne se ordenlige filmatiseringer af The Stand ( Slutspil ), en Shining der holdt sig til bogen ( og var bedre end serien ), Firestarter, Cycle of the warewolf, Dreamcatcher ( måtte til læge for at få rette tæerne ud after den slutning!! ) osv osv 

Jeg kan se, at jeg er langt bagefter. Der er da et par stykker der jeg aldrig har hørt om:-S Men så er der jo lidt at gå igang med
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 18:07

Jeg kan se, at jeg er langt bagefter. Der er da et par stykker der jeg aldrig har hørt om:-S Men så er der jo lidt at gå igang med

Jo jo, men retfærdigvis startede jeg med at læse King i 88 ( cirka ) og da biblioteket var opbrugt slog jeg mig på de engelske ( den første jeg læste på engelsk var It ( det onde )), og har i dag pløjet mig igennem hele forfatterskabet, de fleste flere gange ( the Shining ( ondskabens hotel ) har jeg læst omkring 8 gange, de 5 på original sproget ).

Så jeg er nok lidt en King nørd...........
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 20:54
Jeg læste sidste år de 12 bøger i Honor Harrington serien (af David Webber), og syntes egentligt at verdenen og personerne var ganske godt beskrevet. Dog en anelse god/ond - sort/hvid, men en fantastisk fortæller stil og mange detaljerede beskrivelser af alle de gadgets osv. der nu findes i den univers.
Da jeg var færdig med serien tænkte jeg faktisk, at det kunne være fedt at se den dom serie, men da der fortælles så mange deltajer om planeters historier og "gadgets" tror jeg ikke det vil være særligt nemt, uden det bliver for "kunstigt".

Jeg er nu gået i gang med en serie af James Rollins der hedder Sigma Force (6-7 bøger) jeg er midt i nr. 1, men jeg har fundet endnu en forfatter der skriver detaljeret og virker til at vide noget om det han nu skriver om. Den tror jeg til gengæld godt vil kunne filmatiseres da den foregår på jorden med de teknologier vi kender og kan referere til (enten via virkelighedens verden eller hollywood).
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 19:20
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 10:33

Skidt nyt vedr Dark Tower

Nu er det ikke endeligt bekræftet af filmselskabet og tingene kan jo ændre sig hurtigt den verden.

Skulle filmene/serien blive aflyst, så er jeg nu heller ikke så sikker på at det er skidt nyt...
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Jeg læste sidste år de 12 bøger i Honor Harrington serien (af David Webber), og syntes egentligt at verdenen og personerne var ganske godt beskrevet. Dog en anelse god/ond - sort/hvid, men en fantastisk fortæller stil og mange detaljerede beskrivelser af alle de gadgets osv. der nu findes i den univers.
Da jeg var færdig med serien tænkte jeg faktisk, at det kunne være fedt at se den dom serie, men da der fortælles så mange deltajer om planeters historier og "gadgets" tror jeg ikke det vil være særligt nemt, uden det bliver for "kunstigt".

Jeg er nu gået i gang med en serie af James Rollins der hedder Sigma Force (6-7 bøger) jeg er midt i nr. 1, men jeg har fundet endnu en forfatter der skriver detaljeret og virker til at vide noget om det han nu skriver om. Den tror jeg til gengæld godt vil kunne filmatiseres da den foregår på jorden med de teknologier vi kender og kan referere til (enten via virkelighedens verden eller hollywood).

Det er godt nok mange bøger der er i den serie. Det er nok ikke lige dem jeg vil kaste mig over næste gang. Det lyder også som om det har meget med krig og militær at gøre, det er jeg ikke alt for god til, men stilen den er skrevet i, har selvfølgelig også en del at sige. Hvad jeg sådan lige kan se, så synes jeg også den minder en del om en masse film og serier der allerede er på markedet.
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Skidt nyt vedr Dark Tower

Nu er det ikke endeligt bekræftet af filmselskabet og tingene kan jo ændre sig hurtigt den verden.

Skulle filmene/serien blive aflyst, så er jeg nu heller ikke så sikker på at det er skidt nyt...

Det lyder jo lidt interessant, det undre mig dog lidt at det er sådan et projekt de lukker ned, og ikke 10 andre ligegyldige blockbuster film. Mon dog ikke at vi vil hører en del mere til det projekt de næste måneder? jeg er rimelig sikker på at der er mange der gerne vil se en sådan film.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 10:46

Det er godt nok mange bøger der er i den serie. Det er nok ikke lige dem jeg vil kaste mig over næste gang. Det lyder også som om det har meget med krig og militær at gøre, det er jeg ikke alt for god til, men stilen den er skrevet i, har selvfølgelig også en del at sige. Hvad jeg sådan lige kan se, så synes jeg også den minder en del om en masse film og serier der allerede er på markedet.

Ja det er meget militært, og det var også derfor jeg ikke er startet på dem tidligere, men da jeg først kom igang var det primært fortællestilen der fangede mig. Men ud over militær og krig, er der også meget politik, så det er ikke bare hack 'n slash som nogle romaer (hentyder til March Upcountry, som jeg bare syntes er plat).
Men der er ingen ting på TV (jeg har set) der minder om det univers/fortællestil Webber har fundet på.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu