|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
||
Nemlig!
Det handler om at være så tro som muligt ved kildematerialet som muligt. Derfor er Wav for mig det mest ægte. Igen som jeg har nævnt før i denne tråd, hvem vil høre en klassisk konsert som MP3 fil? |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Hvem vil overhovedet høre en klassisk koncert? ![]() Anyway, sålænge formatet er lossless er det som nævnt ligegyldigt om det hedder WAV, FLAC eller AAC - lossless vil altid (som navnet antyder) være tabsfri konvertering, altså 100% tro kopi af kildematerialet. |
|||
![]() |
|||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
||
Man kan jo håbe på, at de engang vil gøre alt musik i master udgaven tilgængelig i evt. flac 24bit/96Hz på nettet, hvis vi snakker stereo, som de gør på http://www.linnrecords.com/ Jeg er ikke meget for at købe cd'er længere efter jeg fandt ud af for et par år siden, at det ikke var original kvalitet, som jeg altid troede en cd var.
|
|||
![]() |
|||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
||
Jeg har netop været inde på nævnte side. Som jeg læser det, så er der stort set ikke forskel på FLAC og WMA. - Jeg så dog gerne en større udbredelse af WAV. Det er jo meget brugt som optage format via Audacity. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er ikke sikkert, der på recordere.dk findes så mange klassiske musiklyttere - men jeg vil vove at påstå, at netop der er det nemt at høre forskel på de enkelte formater. Det er ikke ligegyldigt om det ikke er i WAV - WAV er det bedste ![]() - Men som dette forum har nævnt, så kan man begrænse sig til enkelte originale formater. - Det rette format SKAL vinde ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
LP´en er toppen af format.
Og hvis den endelig skal overføres til CD, så er WAV mest tro mod LP´en ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som en lille krølle håber jeg ikke at DVD Audio bliver lagt i graven
- hvis ikke Sony og andre bestemmer det. |
|||
![]() |
|||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
||
Ja, mp3 falder tydeligt igennem. FLAC og wav kan der ikke høres forskel for.
benyttet udstyr: JBL LSR6332 højttalere, aktivt delt til 21" diy sub Crown M28 forforstærker X-fi elite Pro DAC Crown Studio Reference/CTS3000/CE4000 effektforstærker. Fuldt antireflektivt dæmpet lytterum. |
|||
Crown - there is no substitute.
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
||
Hvorfor? Det fylder bare mere. |
|||
![]() |
|||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
||
den opsætning bliver s.. også svær at slå Så kan jeg måske også høre lidt forskel..
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |