recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af fladskærm

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 10:12

Jeg synes at det er meget seriøst.

Du læser al kritik af LCD,som en vis herre læser biblen!

Hvor "seriøst"synes du selv at dette udsagn er:"Dermed siger du at selv det absolut dårligste plasma er bedre end det bedste lcd....?

Du mener åbenbart at THORVALD mente at de aller bedste lcd er  bedre en de dårligste plasma?

Tror næppe at det var det han mente

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

(...) og man kan godt finde LCD fjernsyn der er lige så gode som plasma.

Nej, det kan man altså ikke. Du kan sikkert finde LCD TV du er ligeså tilfreds med som plasma TV, men det er ikke det samme. Hvis dit mål er at komme så tæt som muligt på at få gengivet det korrekte billede, så er LCD faktuelt ikke ligeså godt som plasma.

Dermed siger du at selv det absolut dårligste plasma er bedre end det bedste lcd - hvor seriøst synes du selv det udsagn er?

Fuldstændig enig!

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:53

Dermed siger du at selv det absolut dårligste plasma er bedre end det bedste lcd - hvor seriøst synes du selv det udsagn er?

Nej, det er din fortolkning af hvad jeg skriver. Når jeg skrev som jeg gjorde i det indlæg du fortolker dårligt, indebærer det selvsagt at vi sammenligner et 'godt' LCD TV med et 'godt' plasma TV. Jeg gider bare ikke specificere sådan noget hver eneste gang jeg skriver et indlæg.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Jeg synes at det er meget seriøst.

Du læser al kritik af LCD,som en vis herre læser biblen!

Hvor "seriøst"synes du selv at dette udsagn er:"Dermed siger du at selv det absolut dårligste plasma er bedre end det bedste lcd....?

Du mener åbenbart at THORVALD mente at de aller bedste lcd er  bedre en de dårligste plasma?

Tror næppe at det var det han mente

Nej - for Thorvald er - for det meste - så venlig KUN at udtale sig om de 2 JVC LCD modeller han har set. Og han nævner dem i stort set hvert indlæg. Så ingen kan være i tvivl om hvad Thorvald omtaler.

Derimod skriver andre bare "LCD" og "Plasma" og så er det åbenbart op til den enkelte selv at fortolke dette rigtigt - altså som indlægskriveren har tænkt det  (men ikke ulejliget sig med at skrive)

For en god ordens skyld: jeg har selv et plasma og kunne ikke drømme om at eje et LCD - for jeg har ikke råd til de dyre. Så nej - jeg kritiserer ikke kritikken af LCD. Jeg synes bare der er nogle der er _meget_ firkantede og alt for generaliserende. 

Redigeret af Stampe - 10-Oktober-2006 kl. 13:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 13:13

Jamen-plasma ER generelt bedre end LCD(til tv og dvd),men......ingen regel uden undtagelse

lrev

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Og så har i igen, igen gang i samme Plasma vs. LCD debat her....nu må I fan.... snat stoppe. Flot!

Nå...er du her også?

Du kan måske heller ikke "stoppe"?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 13:50

Derimod skriver andre bare "LCD" og "Plasma" og så er det åbenbart op til den enkelte selv at fortolke dette rigtigt - altså som indlægskriveren har tænkt det  (men ikke ulejliget sig med at skrive)

Jeg synes dine små angreb på mine indlæg efterhånden er blevet pinlige. Du opfører dig som et lille barn.

I øvrigt var det tydeligt at forstå hvad jeg mente, hvis man gad læse sammenhængen og ikke blot prøve at dekonstruere det ene indlæg, fordi det nu engang passede bedst med den 'angribende' brugers intentioner om at få mine 'postulater' til at lyde åndssvage.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 14:04

Kom dog på bordet med nogle saglige arugmenter som du mener gør at plasma bedere end LCD, men lad være med at nedgører LCD teknologien.

Jeg mener bestemt også at der er blevet sagligt argumenteret nok i flere tråde, men det er nemt at blive træt af gentagelser, især hvis det er i form af lange indlæg der tager hundrede år at skrive! Jeg gider ikke bruge adskillige timer hver dag, fordi der hele tiden er nogen som ikke gider lede lidt i ældre tråde. Det ér muligt at finde tonsvis af saglige argumenter her på forummet og ovre på Hifi4All.dk (selvom det bedste stadigvæk er, at gå ud i en ordentlig butik, som f.eks. Tape Connection, og kigge på begge teknologier, stillet op og indstillet ordentligt, lige ved siden af hinanden), og man behøver ikke kigge mange dage tilbage før der er læssevis af tråde med masser af interessante ting at læse.

Jeg skal nok blive ved med at kritisere LCD-teknologien så længe der er årsag til at kritisere den. Jeg kan virkelig ikke se, at jeg skulle holde op med at skrive noget der er sandt, bare fordi det åbenbart pisser på LCD-ejernes følelser.

Redigeret af Naiera - 10-Oktober-2006 kl. 14:06
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 14:26

Jeg mener bare ikke at debatten kommer til sin fulde ret når den lyn hurtigt drejes over i mudderkast.

Jeg starter ikke mudderkastningen. Den kommer først når 'LCD-fanatikerne' bliver trætte af at jeg og andre har anbefalet plasma og kritiseret LCD for meget, ligemeget hvor sagligt det har været gjort.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 22:54

Spørg en protestant hvad de mener om er katolik, en politibetjent hvad de mener om en autonom....osv. Nogle ting er uforlignelige  

Dårligt eksempel - jeg er protestant (og troende) og gift med en katolik...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu