|
Small eller large speakers? |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm interessant. Nu kan jeg ikke lige huske mål og dimensioner 100% men den siger umiddelbart at front og sidevæg vil give mig dips ved hhv 107Hz og 95Hz. Stemmer jo meget godt overens med det brede dip omkring de 100Hz. Takker mange gange for link
![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Det var så lidt :)
Hvis front- og sidevæg er samme afstand, så gælder det at crap*crap er mere crap :) Derfor man altid vil undgå identiske afstande til flere flader.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Kan også se begge mine sub's vil lave dip omkring 100Hz både fra front og bagvæg. Derfor mit forsøg med og køre dem op i 120Hz hjalp nada...crap*crap*crap= monster crap
![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Hehe. Derfor jeg er tiltaler af bass management... Så kan man placere subs så man skubber deres dip over 80hz og placere fronter for at skubbe dip under. Problem solved :)
|
|
![]() |
|
Jamen det er da nummer 1 og gøre. Grunden til jeg eksperimenterer med dette er, at jeg har meget lidt mulighed for og flytte på højttalerne, og det faktum mine sub's er for små. Og jeg har da også fået store gevinster i området 25-90hz. Hvilket altså bidrager en del til underholdningen ved både musik og film. Manglede altid bas før i tiden, men nu har jeg mere end rigeligt til musik, selvom enhederne arbejder meget mindre. Til film arbejder de stadig hårdt ind imellem, men forbedringen er enorm og Buttkicker'en er ikke så nødvendig længere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |