recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad vinder man ved en processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad vinder man ved en processor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 12:41
Jeg er nu også meget tilfreds med min receiver+effekblokke løsning. Når man kommer op i 12-20000kr receivere gør de også mere ud af og adskille processor og effektdelen optimalt. På billigere receivere I 5-10000kr klassen har jeg oplevet lettere former for støj i baggrunden.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

---

Jeg valgte processoren, da jeg fra starten vidste, at jeg ikke ville bruge en recievers effekttrin og derfor ligesågodt kunne udelukke den støjkilde (hvor teoretisk den end må være) spare et par tusinde på indkøbet + strømforbruget falder fra 200W til 100W. Med ca. 10 timers drift om dagen er det over 2200 kr sparet på elregningen i 3 år jeg havde den.

Det er da også meget smart, men dine effektforstærkere har da også et tomgangsforbrug, der skal lægges oven i processorens?

For reference kan jeg sige at min RX-a2040 receiver trækker ca. 100w i normal mode og ca. 60w i økomode. Tror da det bliver vanskeligt at finde en processor/effekt kombo der kan komme derned.

Angående støj, så har jeg prøvet at lave en fil i audacity med absolut stilhed og afspille den ved 0db. Kunne ikke høre om forstærkeren var tændt eller slukket med mindre jeg lyttede med øret meget tæt ved diskanten. IMO er problemstillingen omkring støj i receivere til at overse, selvom der da nok skal findes receivere der der ikke er lavet ordentligt.

Redigeret af Trumle - 22-September-2015 kl. 12:51
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

---

Jeg valgte processoren, da jeg fra starten vidste, at jeg ikke ville bruge en recievers effekttrin og derfor ligesågodt kunne udelukke den støjkilde (hvor teoretisk den end må være) spare et par tusinde på indkøbet + strømforbruget falder fra 200W til 100W. Med ca. 10 timers drift om dagen er det over 2200 kr sparet på elregningen i 3 år jeg havde den.

Det er da også meget smart, men dine effektforstærkere har da også et tomgangsforbrug, der skal lægges oven i processorens?

For reference kan jeg da sige at min RX-a2040 receiver trækker ca. 100w i normal mode og ca. 60w i økomode. Tror da det bliver vanskeligt at finde en processor/effekt kombo der kan komme derned.

Angående støj, så har jeg prøvet at lave en fil i audacity med absolut stilhed og afspille den ved 0db. Kunne ikke høre om forstærkeren var tændt eller slukket med mindre jeg lyttede med øret meget tæt ved diskanten. IMO er problemstillingen omkring støj i receivere til at overse, selvom der da nok skal findes receivere der der ikke er lavet ordentligt.

det er Sådan en Yamaha jeg har :-)
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 12:52
Tillykke! Thumbs Up Smile
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 14:00

---

For reference kan jeg sige at min RX-a2040 receiver trækker ca. 100w i normal mode og ca. 60w i økomode. Tror da det bliver vanskeligt at finde en processor/effekt kombo der kan komme derned.

Min bio var ikke specielt "grøn"
De 4 Rotel effekttrin jeg benyttede havde hver 2 x 1200 W strømforsyning, altså 10 kWh tilsammen, der var 3faset forsyning i elektronikskabet, en fase til processor og anden elektronik + 2 faser til effekttrinne.
tomgangsforbruget ved bio var 1kW.

Hvis du skæver til hifi verdenen og alt andet elektronik, er den primære grund til fysisk adskillelse af kredsløb og strømforsyninger støj, som sidegevinst giver det flere kombinationsmuligheder med mulighed for yderligere forbedringer.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 14:14

Tillykke! Thumbs Up Smile

Syntes at man for rigtig meget for pengene.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu