recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - svt 1 HD lydudfald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsvt 1 HD lydudfald

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 20:46
Så må de jo bare benytte en anden frekvens. Det er røv-irriterende at der skal være lydudfald. I øvrigt, så har jeg stadig ikke SVT1 HD efter den flyttede frekvens. Og så underteksten? Hvorfor er det lige at youSee mener at tekster på (de fleste) HD kanaler skal være hardmattede?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Så må de jo bare benytte en anden frekvens. Det er røv-irriterende at der skal være lydudfald. I øvrigt, så har jeg stadig ikke SVT1 HD efter den flyttede frekvens. Og så underteksten? Hvorfor er det lige at youSee mener at tekster på (de fleste) HD kanaler skal være hardmattede?

Når du reelt intet tilføjer til tråden hvorfor svarer du så? Sandsynligheden for at nogen reagerer på din kommentar angående undertekster er betydeligt større hvis den ikke var begravet i et andet emne.

Indstråling kan aldrig være deres problem, og hvis man skulle holde sig væk fra frekvenser fordi der er andre der bruger den på en helt anden måde ville der være meget der holdt op med at virke. Forresten er det relevant at spørge hvem der mest ret til den, jeg tror YouSee sendte på den før DVB-T sendenettet også begyndte at bruge den.

Angående underteksterne så tvivler jeg på at det er YouSee der bestemmer det for det er en ændring af signalet, og der findes også HD kanaler med DVB undertekster. Teknisk tvivler jeg på at det overhovedet kan lade sig gøre, for de skal pakke signalet ud, indsætte undertekster i billedet og pakke signalet igen i real-time for at det ikke kan ses.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 16:35
Zagadka
Indstråling kan aldrig være deres problem, og hvis man skulle holde sig væk fra frekvenser fordi der er andre der bruger den på en helt anden måde ville der være meget der holdt op med at virke. Forresten er det relevant at spørge hvem der mest ret til den, jeg tror YouSee sendte på den før DVB-T sendenettet også begyndte at bruge den.  unquote

Ret og Ret er flere ting. Det er de som sender via Master eller rettere Fly og andre ting som egentlig har mest ret. Og nu er hverken Skibstrafik eller Fly eller busser inde midt i vores boligblok områder eller imellem Parcelhusene, og sammes Radio traffik..

Vi afprøver på godt og ondt hvad som borgerne i Kalundborg har oplevet, deres Langbølgesender som nu er slukket, så næsten da.

Det anvende samme frekvenser i kablerne var mere fordi Hybridnettet effektivt blev bremset tilbage i midt 80'erne. Hvilket også bremsede for Fibrene ud til os enkelte lejligheder/parceller.

Kort sagt Vi bør deles om tingene, men OK vil man holde hårdt imod hårdt ____

Redigeret af moho - 17-Oktober-2011 kl. 16:43
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2005
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Når du reelt intet tilføjer til tråden hvorfor svarer du så? Sandsynligheden for at nogen reagerer på din kommentar angående undertekster er betydeligt større hvis den ikke var begravet i et andet emne.

Indstråling kan aldrig være deres problem, og hvis man skulle holde sig væk fra frekvenser fordi der er andre der bruger den på en helt anden måde ville der være meget der holdt op med at virke. Forresten er det relevant at spørge hvem der mest ret til den, jeg tror YouSee sendte på den før DVB-T sendenettet også begyndte at bruge den.

Angående underteksterne så tvivler jeg på at det er YouSee der bestemmer det for det er en ændring af signalet, og der findes også HD kanaler med DVB undertekster. Teknisk tvivler jeg på at det overhovedet kan lade sig gøre, for de skal pakke signalet ud, indsætte undertekster i billedet og pakke signalet igen i real-time for at det ikke kan ses.
Og hvorfor svarer du så? Vi kunne blive ved.

Og som tilføjelse, så er jeg da bedøvende ligeglad som kunde, hvem der har skylden. SVT1 HD lå fint hvor den lå førhen, og så at flytte den hen på en frekvens hvor der kan være problemer pga. indstråling fra en bus eller noget DVB-T...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu