recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film og undertekster IGEN IGEN..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm og undertekster IGEN IGEN..

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 12:02
Jeg ser meget oftest mine film uden tekster på men kommer an på hvor meget at man skal bruge informationerne i filmen til. er det noget krimi hvor man skal holde styr på en masse har jeg det engang imellem bedre med at læse det så husker og forstår jeg det bedre. Men vil da sige at jeg ser 90% engelsk sproget film uden tekster. Til gengæld ser jeg meget tit danske ting med undertekster på da jeg ikke kan høre halvdelen af hvad der bliver sagt i danske film. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 12:49
Jeg ser altid filmene med undertekster, da jeg, af grunde jeg ikke kender, altid misser pointer og andet når jeg ikke har undertekst på. Har ingen problemer med engelsk hverken på tekst eller tale, men ved film glipper det for mig :(
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 15:56
Hvis man følger med på de amerikanske/engelsk filmfora, kan man se at mange engelsktalende foretrækker at have engelske undertekster på, da selv de ofte mister for meget vigtig dialog i filmen.

Mener ikke man går glip af noget med undertekster (tværtimod), men det virker som om nogle synes det er sejt at kunne sige de ser engelske film uden undertekster...
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 21:51
>men det virker som om nogle synes det er sejt at kunne sige de ser engelske film uden >undertekster...

det var ABSOLUT ikke pointen,
men det at jeg har oplevet blive meget hårdere ramt følelsmessigt,
samt ser en masse små detaljer som skuespillere jo øver at kunne lave godt og realistisk,
jeg er sku ligeglad og om sismofytten hedder dimsedut dingenot, så det er helt fint
at et par ord misses.
ok enkelte film er jo helt håbløse samt der bliver talt old-texas slang i no contry for old men
hvem katten fatter alt han siger :-)
ikke mig, og sikkert ikke ham selv, med fedt lyder det jo,
det er næsten som at være i jylland, der fatter jeg heller ikke alt, men går bare med når der bliver kaldt.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 22:03
Man kan altså godt øve sig i at se alt i filmen, og samtidig lige tjekke lidt af underteksterne. Det kaldes at multi-taske Tongue

Og dem der bare går med når der blir' kaldt, kaldes GÆS!LOL
Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 21:09
Er delvis enig med OP. Problemet er at det er sjældent for de fleste mennesker at de ser film under forhold hvor man ikke risikere at miste dialogen:

1. God hørelse.
2. X antal timers garanteret stilhed omkring dig.
3. Kunne have god stemningsfyldt lyd på filmen uden at forstyrre andre.

Ellers er det uden pointe.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu