recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Håndbold VM sendes på DRHD juhu! og TV2 buh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHåndbold VM sendes på DRHD juhu! og TV2 buh!

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jamen jeg har bare videregivet mine oplevelser mht billedkvaliteten på håndbold transmissionerne. Det kan jeg ikke se nogen arrogance i. Confused
Nej det har du ikke... Du har konkluderet at Ning har dårligt udstyr til trods for at du intet ved om omstændighederne...
Ja og!
Og det finder du ikke arrogant?!?!? Dead

EDIT: Selvom det skyldes manglende teknisk viden, så er det stadig tåbeligt bare at fyre den der af med at "dit udstyr er for dårligt" når han sagtens kunne have samme udstyr som dig...
Jeg kan stadig væk ikke se noget forkert og arrogant i den udmelding Tongue
Ja okay... Nogen kan eller vil bare ikke nåes Confused
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 21:09

Jamen jeg har bare videregivet mine oplevelser mht billedkvaliteten på håndbold transmissionerne. Det kan jeg ikke se nogen arrogance i. Confused
Nej det har du ikke... Du har konkluderet at Ning har dårligt udstyr til trods for at du intet ved om omstændighederne...
Ja og!

EDIT: Selvom det skyldes manglende teknisk viden, så er det stadig tåbeligt bare at fyre den der af med at "dit udstyr er for dårligt" når han sagtens kunne have samme udstyr som dig...
Nej! Fordi det er noget pjat at gå så højt op i. Men du får ret og jeg får fred Big smile
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 21:23

Ja og!

Nej! Fordi det er noget pjat at gå så højt op i. Men du får ret og jeg får fred Big smile
Whatever... LOL
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 22:18
DRHD's transmission af håndbold VM var desværre ikke HD værdigt. Jo, selvfølgelig var DRHD bedre end DR1 og TV2, men for en HD udsendelse at være, manglede der meget.

Når man i de samme dage så Australian Open i HD på Eurosport, kunne man se hvor stor forskel der kan være.

Men nu er DRHD jo også kun Low-D og Eurosport heldigvis Full HD. Det gør en stor positiv forskel.

Jeg tror dog "fejlen" under VM i håndbold for det dårlige HD billede kan ligge mange andre steder. Optageudstyret, behandlingen undervejs, m.fl.

Ser via YouSee på Samsung LE46B755 (uden boks).

Til top
SMERSH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

DRHD's transmission af håndbold VM var desværre ikke HD værdigt. Jo, selvfølgelig var DRHD bedre end DR1 og TV2, men for en HD udsendelse at være, manglede der meget.

Jeg var ganske godt tilfreds med HD-dækningen af en upåagtet begivenhed som VM-håndbold.

Når man i de samme dage så Australian Open i HD på Eurosport, kunne man se hvor stor forskel der kan være.
Men nu er DRHD jo også kun Low-D og Eurosport heldigvis Full HD. Det gør en stor positiv forskel.

Kvaliteten af 1080i i forhold til 720p er marginalt, da alt bevægelse i billedet ofte bliver ødelagt (opløsningen halveret) i deinterlacingen.
1080i ligner nærmest 800p i opløsning.

Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af SMERSH SMERSH skrev:

Kvaliteten af 1080i i forhold til 720p er marginalt, da alt bevægelse i billedet ofte bliver ødelagt (opløsningen halveret) i deinterlacingen.
1080i ligner nærmest 800p i opløsning.

Den højere opløsning giver en markant bedre oplevet billedkvalitet. Nye gode fjernsyn har i dag så gode de-interlacere og frame-interpolation systemer at 1080i står langt bedre end 720p (jo, jeg ved frame-interpolation får skældud, men de nyere gør det godt).

Husk også, at der stort set ikke bliver produceret noget som helst i ægte progressivt format. Langt langt det meste der vises på DR HD og de andre low-D kanaler er optaget i 1080i.
Og når det så vises på DR HD anvender mit og dit og andres fjernsyn ikke deres udemærkede de-interlacer. Hvorfor skulle de det - fjernsynet tror jo berettiget at det er et progressivt signal. Det er det bare ikke, og på nye gode fjernsyn ser panoreringer på 720p kanaler værre ud end på 1080i kanaler. Som f.eks. på mit LE46B755.

Den oplevede kvalitet afhænger jo af hvad man ser det på, og hvilken udbyder man ser det med (DVB-T, YouSee, andet).

Men synd at DR og andre kanaler vælger 720p. Det følger af, at EBU til for ganske nyligt anbefalede at optage i 1080i og broadcaste i 720p. For de regnede med at forbrugerene vil sidde med ikke over 40" skærme og at skærme vil have en opløsning på ikke over 1366x768.
At anbefale interlaced til den ene del og progressivt til den anden del, så progressivt ikke reelt anvendes, og skyde så forbi med hvad markedet endte med af skærme. Goddaw mand økseskaft.

Nu anbefaler de dog 1080p50 optagelser og på sigt 1080p50 broadcastning. Det kan vi så nok begge blive enige om at se frem til :-)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 12:53

Husk også, at der stort set ikke bliver produceret noget som helst i ægte progressivt format. Langt langt det meste der vises på DR HD og de andre low-D kanaler er optaget i 1080i.

Og når det så vises på DR HD anvender mit og dit og andres fjernsyn ikke deres udemærkede de-interlacer. Hvorfor skulle de det - fjernsynet tror jo berettiget at det er et progressivt signal. Det er det bare ikke, og på nye gode fjernsyn ser panoreringer på 720p kanaler værre ud end på 1080i kanaler. Som f.eks. på mit LE46B755.

Så LG's deinterlacer er bedre end de deinterlacere der benyttes til tv-produktion?

Derudover var problemet med håndbold VM IMHO ikke at det var i 720p, for andre sportsudsendelser i 720p har set bedre ud.

Som jeg skrev tidligere så det til gengæld ud til at der var skruet lidt på sharpness, for der var tegn på edge enhancement,
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så LG's deinterlacer er bedre end de deinterlacere der benyttes til tv-produktion?
Jeg er mere bange for at det går galt, fordi de feeder det interlacede signal direkte ud i 720p kanalvejen som de vil sende det ud i en 1080i signal vej. Men ved det dog ikke.

Jeg kan dog konstatere, at alt, også sport med panoreringer, ser bedre ud på Eurosport, 6HD, Canal+SportHD, Eurosport2HD, TV3+HD.

Jeg er enig i, at et progressivt signal er bedre end et interlaced - selvfølgelig.

Men den højere opløsning (cirka dobbelt så høj) vinder klart over den lavere opløsning, særligt når der sender interlacede optagelser i en 720p kanal.

Og da jeg ikke har problemer, i det hele taget, med panoreringer på mine 1080i sportsudsendelser, foretrækker jeg generelt 1080i.

Men det er alt efter hvad man ser det på, og jo større skærm, jo større glæde af den dobbelt så høje opløsning. Hvilken skærm ser du selv på, og fra hvilken udbyder får du signalet?

Citér
Derudover var problemet med håndbold VM IMHO ikke at det var i 720p, for andre sportsudsendelser i 720p har set bedre ud.

Som jeg skrev tidligere så det til gengæld ud til at der var skruet lidt på sharpness, for der var tegn på edge enhancement,

Enig. Det var også min start-pointe. Netop denne HD transmission var en dårlig HD kvalitet (bedre end SD, men ikke god). Og der må vi jo sige, at HD udsendelserne generelt svinger meget i kvalitet. Forhåbentlig bliver det bedre og bedre, i takt med at tv-stationer mv. køber nyt udstyr. Her kan det dog være lidt bekymrende at SVT (var det dem der producerede?) ikke havde bedre udstyr til VM-håndbold :-(

Redigeret af JENC - 01-Februar-2011 kl. 15:35
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu