recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke
    Sendt: 20-December-2011 kl. 20:18
En beboer med YouSee's Grundpakke modtager de digitale kanaler med vidt forskellig signalstyrke på et Sony tv, der er tilsluttet direkte i vægstikket med et 3 m langt, godt afskærmet antennekabel.

Signalkvaliteten angives til 100% på alle kanaler med en enkelt undtagelse: DR HD, hvor signalkvaliteten er 60% og signalstyrken helt nede på 5%. DR HD ses da også med hyppige pixeleringer, hvilket de øvrige kanaler ikke gør.

Signalstyrkerne på alle tv-kanaler ligger lavt, mellem 5% og 66%. Jeg har konstateret at kanaler med samme frekvens modtages med samme signalstyrke. Eksempelvis:
4 kanaler på frekvens 248 MHz har signalstyrken 42%
7 kanaler på frekvens 378 MHz har signalstyrken 66%
1 kanal    på frekvens 442 MHz har signalstyrken  5%  (DR HD)
2 kanaler på frekvens 490 MHz har signalstyrken 10%
3 kanaler på frekvens 514 MHz har signalstyrken 22%
4 kanaler på frekvens 530 MHz har signalstyrken 22%
Det er besluttet at hidkalde YouSee's Support. Men hvad kan problemet være? Min umiddelbare tanke er at problemet kan skyldes en fejl i det Grundpakkefilter, der skal sikre at kunden kun modtager Grundpakkens kanaler.

Redigeret af Vilhelm - 20-December-2011 kl. 20:19
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 21:06

Et eller andet er der problem med, har selv kun Grundpakke, men slet ikke dårlig kvalitet, små forskelle, men slet ikke i den størrelsesorden, kan endda med en modtager også få 3+HD 6eren HD og kanal 4 uden om spærrefiltret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ken_T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Et eller andet er der problem med, har selv kun Grundpakke, men slet ikke dårlig kvalitet, små forskelle, men slet ikke i den størrelsesorden, kan endda med en modtager også få 3+HD 6eren HD og kanal 4 uden om spærrefiltret.

hvad er det, "uden om spærrefilter" ?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 01:30
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

hvad er det, "uden om spærrefilter" ?

En husstand der kun abonnerer på Grundpakken, skal ikke kunne modtage de ukrypterede kanaler i Mellempakken eller Fuldpakken.  Det opnår YouSee ved at isætte et filter, som spærrer for de frekvenser som bruges til Mellempakke- og Fuldpakke-kanaler. Filteret findes typisk i et skab i bebyggelsen.

Radiomanden fortæller så at han trods filteret kan modtage 3 kanaler fra Mellempakken. Det er der flere andre der har fortalt om.

Der findes selvfølgelig også et filter, så Mellempakke-kunder ikke kan modtage de ukrypterede kanaler som kræver abonnement på Fuldpakken.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

En beboer med YouSee's Grundpakke modtager de digitale kanaler med vidt forskellig signalstyrke på et Sony tv, der er tilsluttet direkte i vægstikket med et 3 m langt, godt afskærmet antennekabel.

Jeg har selv lige haft besøg af Yousee's tekniker og det fungerer perfekt efter han skiftede dåsen i væggen. Jeg havde selv ligende problemer med mit tv signal.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har selv lige haft besøg af Yousee's tekniker og det fungerer perfekt efter han skiftede dåsen i væggen. Jeg havde selv ligende problemer med mit tv signal.

Tak for den oplysning. Men det mærkelige er, at en YouSee-tekniker netop for nylig udskiftede dåsen i væggen. Den var angivelig defekt. Måske er det ikke gjort korrekt. (Anledningen til tekniker-besøget var pixeleringen af DR HD, og efter besøget troede man at problemet var løst).

Redigeret af Vilhelm - 21-December-2011 kl. 11:59
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu