|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||||||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
||||||
Desværre slettede du dit indlæg. På trods af at vi ikke er eninge, ønsker jeg dig alt godt. Desværre har ikke alle en sådan indstilling. ![]() |
|||||||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||||||
![]() |
|||||||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
||||||
De skal vænne sig til hvordan markedet, herunder ikke mindst kunderne, reagerer på udvidede valgmuligheder. Hvilken omsætning kan man opnå med hvilke priser. Tv-kanal-producenter og udbydere har mange penge på spil. De må lave aftaler med leverandører der kan række flere år frem. Uden nogenlunde sikkerhed for indtægter kan de ikke agere. Det frie valg kan ende med døden for visse kanaler, og generelt højere priser for forbrugerne. |
|||||||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||||
Hvis det evt. skulle ende med døden for visse kanaler, er det så ikke reelt et udtryk for, at de havde en meget begrænset skare af seerer i forvejen? Og i såfald er "skaden" så så stor?
Generelt højere priser er et trusselselement vi har hørt på i snart mange år, og sammensat af en generelt opfattelse af, at pakkeløsninger altid giver billigere priser.
Det er måske korrekt. Men hvis det primære indhold i en pakke ikke er attraktivt eller i det hele taget brugbart (læs - falder i brugerens smag), er det så relevant at snakke pakkerløsninger overhovedet?
I gamle dage skulle vi også høre på, at det ikke var teknisk muligt at adskille kanalerne/pakkerne. Den del er for længst overstået.
Det er klart, at det må betyde indførelse af kort igen, og evt. med en afgift på dette. Men har langt de fleste ikke kort aligevel (hos Yousee), HVIS de skal se andet end det som de alligevel kan hive ned gratis via DVB-T/S ?
|
|||||||
![]() |
|||||||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||||||
Næppe. Kort har man jo kun brug for, hvis man abonnerer på ekstra kanaler eller man fra en YouSee-boks skal bruge Start Forfra, Tv-Arkiv eller Cinema.
|
|||||||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||||||
![]() |
|||||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||||||
Hvorfor skulle man have et kort ? - det virker fint uden på alle ens fjernsyn - ja, det er afgørende for at blive hos youSee, at man ikke skal have kort-gebyr. Ikke mest for pengenes skyld, men fordi det smager af rent røveri - jeg kan og vil ikke tænke anderledes - det føles altså som røveri med flere kort - punktum.
Faktisk har jeg netop valgt youSee fuldpakken, selvom youSee grundpakken + TV2News, CNN, BBC-World er (næsten) alt jeg ser og ville være endda noget billigere. Men med fuldpakken slap jeg for flere kort - og jeg gider altså ikke sådant kort-bøvl - så forstå det dog.
Jeg kunne aldrig finde på at købe 'on demand' - Ja, jeg kan godt finde ud af hvordan - men det er så uendeligt kedeligt at sætte sig ind i ' tryk her - tryk der - og et par gange på OK' - jamen jeg gider altså ikke. Og jeg vil aldrig have variable udgifter, der på nogen måde kan undgås.
Men jeg gider godt have TV i alle de rum, jeg opholder mig i. Jeg gider optage Deadline 22, hvis jeg er ude eller måske er hjemme og allerede gået i seng.
Lars
![]() PS! Jeg har faktisk pt. youSee boksen - gammel vane - og har derfor også ét kort, men det er kun fordi jeg pt. afventer en afløser til youSee's snart 4 år gamle boks - og vil se den før jeg vælger.
|
|||||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||||
![]() |
|||||||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
||||||
Selv ser jeg meget lidt tv. Langt under en procent af udsendelserne i min Grundpakke. Og skulle jeg vælge hver enkelt kanal og betale for dem, ville jeg kun vælge en håndfuld, og hvad mon så prisen blev? Men jeg er glad for at have et stort antal kanaler til rådighed. Hver kanal koster mig i gennemsnit ca. 3 kr. pr. måned. Og med dem får jeg et stort udbud af udsendelser at vælge imellem. Det sker at en kanal som jeg aldrig ville vælge a la carte, tilbyder mig noget jeg bliver rigtig glad for at se. De mange muligheder i pakkeløsningerne passer mig fint. Hvis tv-kanalernes omsætning falder ved en a la carte-ordning, bliver udbuddet af kanaler og udsendelser mindre. Meget bras vil forsvinde, men hvad der er bras for dig eller mig, er måske godt for andre. Jeg synes ikke det er ligetil. |
|||||||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||||||
![]() |
|||||||
gearløs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2011 Sted: dk Status: Offline Point: 111 |
![]() |
||||||
det var bedre
|
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||||
Du argumenterer imod noget pga. en pris, som du efter min mening ikke rigtig forholder dig til. Tænk nu hvis kortet evt. fik et symbolsk (eller korrekt administrativ) beløb. Er det så også svært for dig at sluge? Jeg er helt enig med dig i, at kort afgift som den Boxer og DVB-S leverandørene kører med, det er helt ude i hampen. Men kortet er altså også en teknisk nødvendighed for at opnå fleksibilitet. Kortet er DET som gør det teknisk muligt for leverandøren, at adskille mig fra min nabo (eksempelvis), så JEG kan vælge de kanaler JEG vil se, og naboen kan vælge de kanaler de vil se. Om det er kort, TV med DVB-C tuner, ekstern DVB-C tuner, antennekabel osv. Det går altsammen for mig ud på et. Det er noget der er nødvendigt for at kunne opnå det man vil. Du køber jo også rask væk TV med indbygget tunere idag (og ja, det er heldigvis efterhånden svært at undgå). HAr du tænkt over, hvad det reelt koster dig, eller er det bare fordi du samtidig får noget andet (TVét) at det er nemt at sluge?
Jeg formoder du mener udgifter til kort, når du skriver bøvl? I såfald er jeg næsten enig. Kortet skal have en pris, en reel pris. Så kan det virkelig bruges.
Det er en smagssag om man gider VOD. Og du er selv herre over dine udgifter, om de er variable eller ikke. Så jeg har svært ved at forstå problemet her.
Og du gider også godt købe tv med indbygget DVB-C tuner i, så du slipper for eksterne bokse og/eller må affinde dig med de analoge kanaler. Og du gider også godt at betale for en hulens masse kanaler, som du alligevel aldrig ser.
Men du gider ikke kortet, og forløbig pga. bøvl eller er det pris.. Det er lidt svært at blive klog på, hvad problemet helt reelt er med kortet. |
|||||||
![]() |
|||||||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
||||||
1. kort er/bliver gratis. 2. Kim hvorfor har du YouSee og ikke en anden leverandør?
|
|||||||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||||||
![]() |
|||||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||||||
Men det er en dårlig udtænkt løsning - Det kunne være (næsten) OK hvis kortet sad samme sted som det analoge pakkefilter nu sidder - ved indgangen til min bolig - således at alle mine kanaler kom ind i boligen ukrypteret (det er teknisk svært - men hvad rager det mig, hvis de vil ha penge - så må de løse problemerne).
Næsten intet - jeg så i sidste uge en åben pris på Sonys DVB-C/T/T2 chip - under 20 kr. For mig er det også mest et spørgsmål om at fabrikanten levere vare for mine penge - om jeg så får varene brugt - who cares - det er vel min sag. Det er gentagne gange understreget at det eneste vigtige er at fabrikkerne kan producere apparater, der er mest muligt ens .
Vel også pengene - men mest af alt så gider jeg ikke praktisk bøvl - Mange gange (da jeg havde favorit) har jeg fået kortet 'genstartet' ved at ringe til youSee - jeg bliver sur på systemet og jeg har ikke lyst til at være sur. Jeg har sendt kort frem og tilbage - med det kan man ikke med E-mail, som er den eneste form for post jeg benytter.
Ja hvis kanalerne ikke er særligt dyre - så er det fint med mig - Det er derimod vigtigt at dyre kanaler udsættes for et effektivt og brutalt konkurrencepres - lette penge skal ikke være muligt - hele ideen i vort markeds system er, at presse priserne helt i bund. Men man skal udtænke 'markedspladsen' så den er effektiv. Den samlede pris på de mange kanaler er i øvrigt næsten fast - det er mest et spørgsmål om du betaler for dine kanaler og jeg for mine - eller at vi begge betaler mindre for både dine og mine kanaler. Med det frie TV valg og kort - indfører man samtidigt så store omkostninger til individuel behandling af seerne, at konkurrencen effektivt forsvinder. Prisen for youSee grundpakken er i mange ejendomme 75-80 kr incl copydan - for en privat er den næsten 200 kr. Det er helt uøkonomisk at have noget individuelt, hvis det skal administreres af mennesker - og det bliver værre. Hvis det ikke kan laves af automatiske maskiner eller i Kina/Indien, så kan det i fremtiden bare ikke betales af alm mennesker. Lars ![]() |
|||||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||||
![]() |
|||||||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||||||
Kortafgiften er for mig den ekstra vægt som gør varerne enten bliver eller endeligt er blevet uspiselige. Selv der hvor mange er tilsluttede.
Det er klart nogen programmer bliver dyrere når nogen fravælger samme (for de som fortsat ønsker dem.
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |