recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlsøgning - PC fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejlsøgning - PC fryser

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 18:14
Ahci - da jeg prøvede at formatere gik jeg netop fra ide til ahci for at prøve om det havde nogen effekt.
Fejlen var der også før under ide og er der stadig under ahci.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 18:18
Jeg har et bræt med samme chipset også fra Gigabyte (h55), skal nok vende tilbage hvis der er et guldkorn der dukker op.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 13:28

Nyt bundkort og CPU - samme fejl opstår stadigvæk.

Fjerner GFX og kører onboard grafik i stedet - Ser ud til at fejlen er væk, men nu slukker og tænder min pc periodisk. Ingen fejl meddeleser eller andet - den slukker bare og starter så igen efter 3 - 4 sekunder.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 14:12
Har du prøvet mit forslag tidligere i tråden, så du får BSOD beskeden ? Evt bruge WhoCrashed til at undersøge minidump loggen?
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 14:24
Ja, selvom fluebenet er fjernet kommer der stadig Ingen BSOD.
Men i eventloggen kan jeg se Kernel-Power 41 fejl.
Har Googlet lidt, og kan se det kan være mange ting.

Nu er jeg så interesseret i om det virkelig kan være min PSU. Når grafikkort sidder i fryser den, når den ikke sidder i genstarter den - umiddelbart to forskellige fejl.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 14:28
Og hvad med minidump logs? Har du prøvet at lade WhoChrashed løbe dem igennem?
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 14:52
Der er ingen dump filer på min pc - og ja de er slået til :-) 
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 15:06
Har lige haft crash Pgr. af tastatur med hub, så jeg tænker måske du kunne gå i fejlsikret tilstand og fjerne alle devices som findes i kontrolpanel som ikke anvendes.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 09:55
Ny PSU og RAM gjorde tricket - hvilken af de to dele som var skyld i problemet ved jeg ikke, men skfitede begge dele på en gang, og nu er problemet væk - og er ret sikker på det var min PSU.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 14:06
Skide godt Egon ! Thumbs Up
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Ny PSU og RAM gjorde tricket - hvilken af de to dele som var skyld i problemet ved jeg ikke, men skfitede begge dele på en gang, og nu er problemet væk - og er ret sikker på det var min PSU.
Og som jeg skrev for en del indlæg siden, er jeg sikker på at dine ram var/er problemet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 14:22
Jeg har prøvet med andre ram som jeg havde liggende, hvilket ikke gjorde noget udslag - desuden kørt en masse forskellige test på de gamle ram - så jeg har meget svært ved at tro det er dem som var problemet, men nu købte jeg nye for at være HELT sikker :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu