|
Rummet larmer - HJÆLP! |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan som professionel (elektro)akustiker garantere at bastraps i hjørnerne vil afhjælpe en del af problemet.
Akustik er kompliceret ja, men ikke mere end at det sagtens kan betale sig at følge nogle tommelfingerregler, og bastraps er en af dem. Bredbåndede absorbenter er en anden. Man kan sagtens lave absorbenter ud af rockwool der fungerer præcis lige så godt, som dem der er produceret professionelt. Diffusion kan også være en løsning, men det er lidt mere kompliceret at få til at fungere. Hvis nogen kan lave en CAD-tegning af rummet, vil jeg gerne prøve at modellere det i Odeon. Kan ikke garantere noget da det er noget siden jeg sidst har rodet med programmet, men synes det kunne være en sjov opgave. Du kan også give mig dimensionerne på rummet, samt hvilke materialer der er på fladerne, og så kan jeg prøve at lave modellen i Odeon (medmindre der er vinkler i rummet der ikke er rette, så er det en CAD-tegning jeg skal bruge). Men spørgsmålet er hvad trådsstarter i udgangspunktet har mulighed for at lave. Når der ikke kan sættes plader op i loftet, er det jo heller ikke sikkert absorbenter på væggene er en gangbar løsning, og i så fald bliver det svært at gøre noget.
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Du er da vist lidt doven ![]() http://www.asc-home-theater.com/jeff-theater.htm |
|
![]() |
|
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Hej Otto Tak for dit svar:) - synes slet ikke dit svar er negativt eller andet! Med mit udstyr er det faktisk nok det mest oplagte svar.. Der er dog to ting: Henter min "nye" bil på mandag så min opsparing er lidt tyndere end normalt:) Tro det eller ej så ELSKER jeg selv at rode med mit anlæg.. Har de sidste 10 år (er 25) haft ufatteligt meget grej forbi stuen og prøvet et hav af kombinationer. Synes det at finde frem til det helt rigtige setup kan være lige så sjovt som lytningen bagefter. Og så er det givende at bruge et forum hvor vi hjælper hinanden gratis med spørgsmål og udfordringer:) Godt nytår! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |