recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSD opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SSD opsætning

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nå nå Stein.

Dels undrer det mig, at du forsvarer noget, som du har haft RMA på!? Dels skal du huske på, at jeg selv har en OCZ (PCIe) SSD i min PC.

Hvad er det for noget vrøvl, at Intel er 50% dyrere? Mon ikke du skal tjekke edbpriser engang! For det en 128 GB OCZ Vertex 4 koster, kan du få en 180 GB Intel 330! Og skal det være en Intel 520-serie, så koster en 120 GB ca. 25,- mere, end en Vertex 4. Og så har Intel 5 års garanti!
Det er fint nok med garanti, men mit liv er sgu for kort til, at skulle RMA-ting hele tiden...

M.v.h.

Ang prisen , den går ikke søde , hvis jeg tager min Vertex 3 , så koster min 1229 kr for en 256 gb og en Intel som du selv siger det skal være model 520 eller 710 , som ikke kan fåes endnu , koster 1610 kr for en 240 gb , dvs 6,71 kr og 4,95 kr pr mb .
Og ang garanti , kan jeg kun se de giver 3 år

Stein
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

har hentet et opgraderings værktøj til OCZ disken fra deres hjemmeside, disken er self up to date med firmware, men det kan da ikke være nemmere med deres tool synes jeg ikke. Det virker MEGET let, og selve programmet skal ikke engang installeres, det kører direkte fra exe filen. Så jeg beholder nu den her OCZ disk og prøver den af. 

Jeg har selv Vertex 3 , måtte dog lave en RMA på den og fik en ny.
Men synes den kører fint , har aldrig haft en BSOD på den.
Men lidt træls at jeg kunne IKKE lave en firmware update på den i windows , måtte lave en boot cd , og funkede.
Ang Henrik B , ham ignorerer du bare , han er en kværulant , he he , kender ham , vi har alle noget som vi hælder til , nogle af os er dog åbne for nytænkning , men ikke alle , he he
Og vil gerne have en Intel , men vil ikke betale 50% mere.
Og du har 3 års garanti på den , så bare rolig.

Stein

hehe, er heller ikke ude på en længere diskussion af nogen art, men synes den virker god indtil videre. Tror den indstallede windows på mellem 5-10 minutter, så er der self opdateringer bagefter. Men puha den starter hurtig op :) 

Jeg stod faktisk og vejede mellem samsungs 830 eller 840, men synes jeg fik lidt mere IOPS og read and write på den her, ved godt man ikke altis skal tage efter specifikationer, men det har trods alt os noget at sige.

Nu er det os min første SSD jeg ejer, så synes nu jeg har fået en del for pengene i forhold til andre SSD´er. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nå nå Stein.

Dels undrer det mig, at du forsvarer noget, som du har haft RMA på!? Dels skal du huske på, at jeg selv har en OCZ (PCIe) SSD i min PC.

Hvad er det for noget vrøvl, at Intel er 50% dyrere? Mon ikke du skal tjekke edbpriser engang! For det en 128 GB OCZ Vertex 4 koster, kan du få en 180 GB Intel 330! Og skal det være en Intel 520-serie, så koster en 120 GB ca. 25,- mere, end en Vertex 4. Og så har Intel 5 års garanti!
Det er fint nok med garanti, men mit liv er sgu for kort til, at skulle RMA-ting hele tiden...

M.v.h.

Ang prisen , den går ikke søde , hvis jeg tager min Vertex 3 , så koster min 1229 kr for en 256 gb og en Intel som du selv siger det skal være model 520 eller 710 , som ikke kan fåes endnu , koster 1610 kr for en 240 gb , dvs 6,71 kr og 4,95 kr pr mb .
Og ang garanti , kan jeg kun se de giver 3 år

Stein

Prisen gider jeg slet ikke diskutere, for du har ikke ret!

M.h.t. garanti, så ser du ikke særlig godt!

M.v.h.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 17:51
Jeg har kørt et stykke tid med Win8 på Samsung 830, og der er intet at klage over.
Og hvor er det en fantastisk oplevelse at gå fra "gammeldags" HDD til SSD.

God tråd med masser af gode tips.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu