recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højhastighed Trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højhastighed Trådløs

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 21:49
Og er al andet radiostøj taget med i ligningen? Der kan vel ikke opnås samme hastighed trådløst som med kablet internet/netværk.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 22:01
Dethar jeg regnet med. Jeg er nu tilfreds med de ca. 50-58 som jeg har nu. Jeg var ikke tilfreds med 24-27.
Så det er fint hos mig.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 14:01
Hej

Vil gerne teste lidt på mit eget hjemmenetværk, men mangler lidt knowhow.

Har en Cisco SB SR2024C switch, som styrer det kablede net og bruger en Apple Airport Extreme til det trådløse net.

Kunne godt tænke mig at teste kvaliteten/styrken af det trådløse net rundt omkring i huset, men det at kigge på 4-5 signalbarer på en laptop/iphone siger jo ingenting.... kender I -og kan I anbefale et godt og brugervenligt program til at "scanne" sit netværks styrke rundt i krogene?

Kunne også godt tænke mig at teste overførselshastigheder på både det kablede netværk og det trådløse netværk - findes der nogle programmer / sider hvor dette er muligt? (tænker her ikke på den almindelige "speedtest" man kan lave hos sin udbyder - men de interne hastigheder i huset)
Skal man "bare" finde sig en stor fil og så begynde at dele den rundet på netværket?
Hvordan går I det i praksis? 

Mvh
LBA75
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 15:32
For at se signalstyrken på dut eget netværk kan du bruge InSsider som Flemming også er superbruger i ;-)

Til test af intern hastighed er Ttcp genialt. Det er dog med CLI men meget anvendeligt hvis man lige læser dokumentationen.

BS
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

For at se signalstyrken på dut eget netværk kan du bruge InSsider som Flemming også er superbruger i ;-)

BS
LOL Den var god.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 19:18

Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Ja det er sku underligt, har nu læst en del om cg3000 (for det irriterer mig at det ikke fungerer). Der er enkelte i Australien der har haft held til at hæve hastigheden ved at ændre SSID (hvilket ikke giver mening). Men et forsøg er bedre end 100 teorier.

I dit tilfælde ændre navnet dDUV4D3f til noget andet.

Jeg fandt lige ud af, at jeg skal bestille en åben konfiguration hos yousee, ellers vil det gå tilbage til det gamle navn, hvergang de sender en opdatering ud, eller hvis jeg laver en resett. Så det er da om at få det.

http://forum.yousee.dk/showthread.php?436-Hvad-er-en-%E5ben-konfiguration-og-hvad-det-betyder-i-praksis

Redigeret af flemming larsen - 10-December-2012 kl. 19:20
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 603
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ja det er sku underligt, har nu læst en del om cg3000 (for det irriterer mig at det ikke fungerer). Der er enkelte i Australien der har haft held til at hæve hastigheden ved at ændre SSID (hvilket ikke giver mening). Men et forsøg er bedre end 100 teorier.

Jeg fandt lige ud af, at jeg skal bestille en åben konfiguration hos yousee, ellers vil det gå tilbage til det gamle navn, hvergang de sender en opdatering ud, eller hvis jeg laver en resett. Så det er da om at få det.

http://forum.yousee.dk/showthread.php?436-Hvad-er-en-%E5ben-konfiguration-og-hvad-det-betyder-i-praksis

Ja Flemming, det ender med at du og cg3000 bliver "like tight" . Når det er sagt så er det lækkert med et forum, hvor vi kan vidensdele. (Glad for at routere ikke kører android/iOS, så havde denne tråd været smadret af støj både på 20 og 40 MHz)
Per Korshøj

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ja Flemming, det ender med at du og cg3000 bliver "like tight" . Når det er sagt så er det lækkert med et forum, hvor vi kan vidensdele. (Glad for at routere ikke kører android/iOS, så havde denne tråd været smadret af støj både på 20 og 40 MHz)

Jeg havde aldrig, fundet ud af det alene. Så det var rigtig lækkert, med al den hjælp jeg fik.
Ja, android og Ios, skal man ikke begynde, at snakke for højt om.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu