recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt plasma tv!Nogen gode råd for opstart?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt plasma tv!Nogen gode råd for opstart?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af snakie snakie skrev:

Hej igen alle sammen.

Ja altså jeg så noget tv og var helt glad for min tv min kæreste ser meget oprah og dr. Phil. Og da der kom reklamer lagde jeg mærke til at tv3 logoet på den hvide skærm man kan lige fornemme den. Holdda op det går sku da for stærkt med at det brænder på.

Så var det lige det jeg tænkte at jeg ville spørge herinde er det normalt?`eller bliver glasset mere hærdet efterhånden så man kan tillade sig og hænge på en kanal? Det da også irreterende med alle kanaler der skal have deres skarpe logoer hængende.

Men nu har jeg downloadet whitewash programmet og den kører endnu. har gjort det cirka i 20min. Er det normalt det tar så lang tid?

Og burde jeg køre den der breakin natten over`?

Og hvad hvis disken hænger mens jeg sover

Er der ellers nogen gode råd?

JEg havde ellers mit tv stående på strøm besbarende gem1 for og være sikker på at det ikke ville brænde på men alligevelel.

Og ville lige sige at mit tv ikke hænger på væggen og den får frisk luft over det hele, så det ikke derfor den bliver varm. Men så kan man jo også spare lidt på varme regningen til vinter :)

Dette er desværre et problem med plasma der bruger den gamle gas teknologi. Panas nye 9. generationspanel bruger netop en ny type gas der ifølge panasonic giver egenskaber mht indbrænding på højde med CRT. Det kan jeg efter 5 måneders brug bekræfte.

Men prøv at indstille det rigtigt ( hvis ikke allerede ), og kør en burn-in. Der efter se om du stadig har logoer hængende - og du må meget gerne melde tilbage her, så vi andre kan få info om hvordan dette panel er.

Er du stadig inden for de 14 dages returret ?

Redigeret af nextgeneration - 25-Oktober-2006 kl. 08:19
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 10:51

det lyder til at det kun er 427 modellen der har problemer   eller er der nogen der har oplevet det på 507 ?

Har selv intet på mit 507

Hans

Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 23:10

Det med indbrængingsproblemer og støj gør at jeg er ved at tvivle lidt på om det. er Pioneer 427XD jeg skal købe? Jeg troede faktisk det var problemer, der hørte til de lidt ældre modeller?

Er begyndt at nærme mig lidt mere Panasonic TH42 PV600 i stedet for måske!

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 23:18

Jeg er også urolig over, hvad der kan ske, hvis man sætter den til at afspille, inden man går i seng og så afspilningen hænger. Det er jo næsten til at få mareridt af. 

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg er også urolig over, hvad der kan ske, hvis man sætter den til at afspille, inden man går i seng og så afspilningen hænger. Det er jo næsten til at få mareridt af. 

Jeg er også mest tilhænger af naturlig burn-in, hvis afspilleren hænger om natten får man det aldrig væk.

Den nye gasteknologi i PV600 var en væsentlig grund til jeg valgte netop den model. I starten var jeg lidt nervøs for indbrænding, men efter tests med PC tilsluttet hvor jeg lod billedet stå først i 5 minutter, så 10, 15, 20 30 op til 2 timer uden problemer spekulerer jeg ikke over det mere. Har også af og til stående på DR2 om formiddagen for at høre musik,  DR2 er så smarte at de lige skifter billede en gang imellem.

Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 18:13

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

.... ... .
Den nye gasteknologi i PV600 var en væsentlig grund til jeg valgte netop den model. I starten var jeg lidt nervøs for indbrænding, men efter tests med PC tilsluttet hvor jeg lod billedet stå først i 5 minutter, så 10, 15, 20 30 op til 2 timer uden problemer spekulerer jeg ikke over det mere. Har også af og til stående på DR2 om formiddagen for at høre musik,  DR2 er så smarte at de lige skifter billede en gang imellem.

Hvorfra ved du at gasteknikken er bedre i PV600 end i f. eks. Pioneer PDP 247XD ? er det noget du helt sikkert ved - eller noget du blot formoder?

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 19:17
Til top
snakie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 21:12
hehe sikke mange hjælpe sms'er der er sendt efterhånden det jo mere pio  pana krig
pioneer 4270xa
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu