|
Stor variation i YouSee-kanalers signalstyrke |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2011 kl. 20:18 |
|
En beboer med YouSee's Grundpakke modtager de digitale kanaler med vidt forskellig signalstyrke på et Sony tv, der er tilsluttet direkte i vægstikket med et 3 m langt, godt afskærmet antennekabel.
Signalkvaliteten angives til 100% på alle kanaler med en enkelt undtagelse: DR HD, hvor signalkvaliteten er 60% og signalstyrken helt nede på 5%. DR HD ses da også med hyppige pixeleringer, hvilket de øvrige kanaler ikke gør. Signalstyrkerne på alle tv-kanaler ligger lavt, mellem 5% og 66%. Jeg har konstateret at kanaler med samme frekvens modtages med samme signalstyrke. Eksempelvis: 4 kanaler på frekvens 248 MHz har signalstyrken 42%Det er besluttet at hidkalde YouSee's Support. Men hvad kan problemet være? Min umiddelbare tanke er at problemet kan skyldes en fejl i det Grundpakkefilter, der skal sikre at kunden kun modtager Grundpakkens kanaler. Redigeret af Vilhelm - 20-December-2011 kl. 20:19 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Et eller andet er der problem med, har selv kun Grundpakke, men slet ikke dårlig kvalitet, små forskelle, men slet ikke i den størrelsesorden, kan endda med en modtager også få 3+HD 6eren HD og kanal 4 uden om spærrefiltret.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
|
hvad er det, "uden om spærrefilter" ? |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
En husstand der kun abonnerer på Grundpakken, skal ikke kunne modtage de ukrypterede kanaler i Mellempakken eller Fuldpakken. Det opnår YouSee ved at isætte et filter, som spærrer for de frekvenser som bruges til Mellempakke- og Fuldpakke-kanaler. Filteret findes typisk i et skab i bebyggelsen. Radiomanden fortæller så at han trods filteret kan modtage 3 kanaler fra Mellempakken. Det er der flere andre der har fortalt om. Der findes selvfølgelig også et filter, så Mellempakke-kunder ikke kan modtage de ukrypterede kanaler som kræver abonnement på Fuldpakken. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Jeg har selv lige haft besøg af Yousee's tekniker og det fungerer perfekt efter han skiftede dåsen i væggen. Jeg havde selv ligende problemer med mit tv signal.
|
||
![]() |
||
|
Tak for den oplysning. Men det mærkelige er, at en YouSee-tekniker netop for nylig udskiftede dåsen i væggen. Den var angivelig defekt. Måske er det ikke gjort korrekt. (Anledningen til tekniker-besøget var pixeleringen af DR HD, og efter besøget troede man at problemet var løst).
Redigeret af Vilhelm - 21-December-2011 kl. 11:59 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |