recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du have 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil du have 3D?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:25
Det er ikke noget jeg vil bruge ekstra penge på, men det er selvfølgelig noget man automatisk får med, så snart man er oppe i en bestemt prisklasse.

På film/tv er det på ingen måder noget jeg kommer til at benytte mig i den form 3D findes i på nuværende tidspunkt. Kvaliteten er middelmådig, det kræver ekstraudstyr (briller) og så fungerer det bare kun nogenlunde såfremt hele synsfeltet er fyldt ud - og det er bare bare ikke på noget tv i de gængse størrelser.

Sjovt i biografen de første par gange, men derefter faldt interessen her. Jeg vil hellere nyde en flot film i 2D, end den pseudo 3D der findes i dag. I hjemmebioen under 80-100 tommer er det for mig komplet uinteressant.

Det bliver interessant at se om spilbranchen kan drive det til noget. Men min frygt er desværre en masse 3D for 3Ds skyld - håber dog det bliver anderledes.

Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 23:37
Jeg er ligeglad med 3D. Følger det med er det fint nok, men jeg tilstræber det ikke. Så længe det kræver briller bliver det aldrig en realitet herhjemme.
Desværre er flere og flere film i biografen også i 3D, og når man som jeg ikke vil se film i 3D, så kommer jeg også mindre i biografen end tidligere. Jeg nægter at betale fuld pris for en film i en lille skod sal, når det koster det samme i den gode og store sal. Det resulterer i, at vi ser filmene når de udkommer i stedet.
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 08:52
Jeg er selv begyndt at fravælge 3D versionen af film, når jeg går i bio. Har set en del film i 3D, men synes jeg har svært ved at læne mig tilbage og nyde filmen.

Når det er sagt, så findes der da film med fede 3D wauw effekter og jeg vil da ikke afvise, at jeg ser flere film i 3D. Er selv lige blevet den glade ejer af et LG 3D tv med passiv 3D, så kan benytte de billige briller fra biografen Smile

Det ser da bestemt ganske flot ud og giver dybde i billedet, men foretrækker nu stadig en god 2D film. Som tidligere nævnt i tråden, så kan man jo i dag ikke købe nyt tv andet man får 3D med.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af MaVa MaVa skrev:

Når det er sagt, så findes der da film med fede 3D wauw effekter og jeg vil da ikke afvise, at jeg ser flere film i 3D. Er selv lige blevet den glade ejer af et LG 3D tv med passiv 3D, så kan benytte de billige briller fra biografen Smile

Det ser da bestemt ganske flot ud og giver dybde i billedet, men foretrækker nu stadig en god 2D film. Som tidligere nævnt i tråden, så kan man jo i dag ikke købe nyt tv andet man får 3D med.
+1 .. 3D kan opleves og ikke mere, en niche ting som dog ikke dominerer eller vil gøre i dens nuværende tilstand
Til top
iceage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-April-2010
Sted: DK
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 21:00
Hej har læst om jers snak om 3D o,s,v, man kan ikke samline biograf 3D og tv 3D der er en stor forskel på billede kvaliteten, biffen kan ikke måle sig med de nye 3D tv i dag og det er nok også svagheden ved biffen som måske kan gøre det ikke bliver en succes fremover, men tv'et kan jeg godt forstille mig det kan hitte men rigtig nok der skal flere film på banen og så skal de nok lidt ned i pris til ca 200 kr for nye film og om man kan li briller eller ej så er det de aktive briller der gir effektenClap, jeg tror ikke man skal satse på at man kan ha et nyt fjernsyn 10-15 år i dag med den udvinkling vi har for tiden det går bare så stærk altsammen, jeg har selv lige skiftet mit ud og det er kun 5 år gammel men det kan ingenting i dag i forhold til de ny og jeg tænker bla på digital modtaglse o.s.v. men sådan er det jo en gang imellem man kan ikke vinde hver gangTongue.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu